Vriend met kinderen

15-06-2024 21:07 138 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi allemaal,

Ik lees al een behoorlijke tijd met jullie mee maar heb nu de behoefte om zelf een topic te starten.

Ik ben nu zo'n 3 jaar samen met mijn vriend. Hij is 14 jaar ouder dan ik (hij 40 ik 25) de afgelopen jaren waren erg leuk en fijn, we doen veel leuke dingen samen. En wonen zo goed als samen. We merken het leeftijdsverschil eigenlijk niet op enkel in het geval dat hij al 2 kinderen heeft. We hebben een hele tijd geleden 2x geprobeerd om wat met zijn kinderen te doen. Dit voelde voor mij niet helemaal goed waardoor we dit niet meer hebben geprobeerd. In de weekenden dat zijn kinderen komen (om het weekend), slaap ik bij mijn ouders omdat ik geen eigen woning heb. Ik merk dat dit mij begint op te breken er ontstaan frustraties wat ook doorwerkt in de relatie. Ik voel een enorme weerstand en irritatie naar zijn kinderen en ook naar hem in die weekenden. Ik weet niet waar dit vandaan komt en zou dit zo graag anders zien en dat we ook leuke dingen met zn 4e kunnen doen. Ik heb helemaal geen hekel aan kinderen in het algemeen. Ik weet ook niet hoe ik mijn gevoel kan aanpakken? En of dit überhaupt goed komt? De tijd om kinderen te krijgen samen met hem is natuurlijk ook niet super lang meer gezien zijn leeftijd. Ik denk er steeds vaker aan om de relatie te verbreken omdat er dus steeds meer irritaties tussen ons ontstaan, wat heel jammer is omdat het op andere momenten wel een hele fijne relatie is. Eigenlijk wil ik de relatie ook helemaal niet verbreken. Maar zo kan het ook niet verder. Heeft er iemand tips of in een soortgelijke situatie gezeten? En weet iemand misschien waar mijn gevoel vandaan komt?

Ik zag dat er een stieftopic bestaat maar gezien mijn vragen leek het mij handiger om een nieuw topic te starten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wil hij uberhaupt nog kinderen?

En ben jij niet jaloers? Dat hij wel kinderen heeft en jij niet? Dat hij wel kinderen heeft maar niet met jou? Dat hij een bijzondere en intens diepe band met anderen dan met jou heeft en die anders en onvoorwaardelijker is dan die met jou?
Alle reacties Link kopieren Quote
Tja als jij de kinderen niet kan handelen, dan is het exit voor jou. De kinderen staan natuurlijk op 1.

Misschien iemand zoeken die in dezelfde levensfase zit als jij?
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoe zie jij die 2 werelden toch ooit 1 worden?
Hoe ziet hij die 2 werelden ooit 1 worden?

Nog 10 jaar - of tot zolang de kinderen op eigen benen staan - 2 weekends per maand en vakanties "gewoon" wegvluchten lijkt mij niet het strakste plan om een band op te bouwen met zijn kinderen.

Ik zou alleszins op dit moment niet aan kinderen samen beginnen.

En je hebt "een hele tijd geleden" 2 keer geprobeerd samen iets te doen.
Ik zou gaan analyseren waar het precies misliep, wat je anders had kunnen aanpakken en - als je samen verder wil - zou ik het toch écht nogmaals proberen.
Die kinderen zijn intussen ook 1 à 2 jaar ouder.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren Quote
Dit gaat hem niet worden als jij die kinderen al niet aankan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Waar zit precies jouw irritatie en weerstand naar zijn kinderen? Heb je enig idee waar dat vandaan komt? En waarom voelde het destijds niet goed toen jullie iets met z'n 4-en gingen doen?
Alle reacties Link kopieren Quote
Je kan lekker blijven latten tot de kinderen volwassen zijn. Wel met eigen plek.

Samenwonen is geen must. Ook niet als je wel goed met kinderen kan.
Kan wel maar hoeft echt niet.


Wat voelt er niet goed als je samen met hem en de kinderen iets leuks gaat doen?
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat bedoel je met weerstand en irritatie naar zijn kinderen? Wat zijn dingen waar je je aan ergert?
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoe oud zijn de kinderen en wat ging er niet goed'?
Alle reacties Link kopieren Quote
Magick88 schreef:
15-06-2024 21:31
Tja als jij de kinderen niet kan handelen, dan is het exit voor jou. De kinderen staan natuurlijk op 1.

Misschien iemand zoeken die in dezelfde levensfase zit als jij?

Nou op 1... Alleen op die 2 van de 14 dagen dan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Een 37 jarige man die om het weekend zijn kinderen alleen in het weekend ziet en een relatie begint met iemand van toen 22.
Het is wel logisch dat je je aan hem irriteert. Ik heb het gevoel dat je hem al aan het voorbijgroeien ben.
Dit komt niet over als iemand aan wie je over 10 jaar op een leuke manier terugdenkt. Waarom ziet hij zijn kinderen zo weinig en kiest hij ervoor een tweede jeugd met een twintiger te herbeleven? Klinkt niet in orde hoor.
Alle reacties Link kopieren Quote
Surebaby schreef:
15-06-2024 22:09
Een 37 jarige man die om het weekend zijn kinderen alleen in het weekend ziet en een relatie begint met iemand van toen 22.
Het is wel logisch dat je je aan hem irriteert. Ik heb het gevoel dat je hem al aan het voorbijgroeien ben.
Dit komt niet over als iemand aan wie je over 10 jaar op een leuke manier terugdenkt. Waarom ziet hij zijn kinderen zo weinig en kiest hij ervoor een tweede jeugd met een twintiger te herbeleven? Klinkt niet in orde hoor.
Amen. Heel onaantrekkelijk ook, kerels die hun kinderen een weekendje in de twee weken zien. Raadselachtig wat vrouwen daar aantrekkelijk aan vinden. Zeker anno 2024.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lievelieve schreef:
15-06-2024 22:12
Amen. Heel onaantrekkelijk ook, kerels die hun kinderen een weekendje in de twee weken zien. Raadselachtig wat vrouwen daar aantrekkelijk aan vinden. Zeker anno 2024.
Zij was 22 toen de relatie begon. Een vrouw van zijn eigen leeftijd zou dat soort vragen hebben, iemand van 22 is allang blij dat die kinderen er niet te vaak zijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lievelieve schreef:
15-06-2024 22:12
Amen. Heel onaantrekkelijk ook, kerels die hun kinderen een weekendje in de twee weken zien. Raadselachtig wat vrouwen daar aantrekkelijk aan vinden. Zeker anno 2024.
Het heeft iets..mysterieus..
Alle reacties Link kopieren Quote
Lievelieve schreef:
15-06-2024 22:12
Amen. Heel onaantrekkelijk ook, kerels die hun kinderen een weekendje in de twee weken zien. Raadselachtig wat vrouwen daar aantrekkelijk aan vinden. Zeker anno 2024.

Heel erg mee eens. Ik begrijp niet dat je zo iemand dan ook nog als vader voor je kinderen wil, echt, waarom denk je dat dat een goed plan is?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb toevallig zelf een relatie met mijn vriend, die ook 14 jaar ouder is dan ik. We zijn inmiddels 7 jaar samen.
Toen we samen kwamen was ik 30 en hij 44. Hij heeft twee kinderen, die om de week bij hem zijn. Dat is wel een groot verschil met jullie relatie natuurlijk.
Wij zijn in het begin, toen we vonden dat de kinderen en ik elkaar mochten leren kennen, nooit iets speciaals gaan ondernemen waardoor het voor ons niet geforceerd of ongemakkelijk was. Ik bleef een keertje mee eten bijvoorbeeld. Of ik was gewoon even in huis op bezoek. Ik vond de kinderen heel lief, schattig. Was ook echt onder de indruk van die twee, en ik was blij dat het contact steeds meer ging groeien.

Ik lees dat je je ergert aan de kinderen. Dat is best normaal als het niet je eigen kinderen zijn, maar het lijkt me niet gezond als dat in het begin de boventoon voert en ik vraag me echt af of een relatie dan kan werken. Zoals iemand eerder zei, zijn kinderen staan waarschijnlijk volgens hem op nummer 1 en zij zullen voorgaan. Daar heb je echt mee te dealen. Dat wil niet zeggen dat jij er niet toe doet natuurlijk.

Heb je zelf een kinderwens? Zo ja, weet hij dat en hebben jullie daar goede gesprekken over? Dat lijkt me heel belangrijk om van elkaar te weten.

Bij mij was het zo dat ik in het begin juist vrolijk van zijn kinderen werd, ik mocht ze vertroetelen, ze renden naar me toe. Maar hoe langer we samen waren, hoe groter ook de ergernissen werden. Dus weet dat het niet alleen maar beter zal gaan, maar dat wanneer je ze beter leert kennen, je je ook kan storen aan bepaalde dingen die je in het begin niet opmerkt.

Bij ons gaat het gelukkig echt goed, ook met de moeder van zijn kinderen. Maar het blijft ook een uitdaging. Wij zijn overigens inmiddels samen ook twee kindjes verder. Een gezellige bende zullen we maar zeggen.

Succes met jouw zoektocht in hoe en of je verder wil in deze relatie. Wees echt eerlijk naar jezelf, en ook naar je vriend.
zanglijster wijzigde dit bericht op 15-06-2024 22:29
0.84% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Je hebt een keuze in zo’n geval. Weet je waarom je je zo aan de kinderen irriteert? Hoe oud zijn deze kinderen? Je hebt zelf nog een kinderwens - heeft jouw vriend die ook?

Uiteindelijk zul je een afweging moeten maken wat je belangrijker vindt. Als jij meent met deze man verder te willen gaan, zal je toch een manier moeten vinden om met zijn kinderen om te gaan.

Het is overigens niet per definitie gedoemd te mislukken. Mijn man heeft ook 3 kinderen en wij schelen aanzienlijk in leeftijd. Het werkt nu wel (verschil is dat de kinderen op eigen benen staan), maar het is niet altijd makkelijk geweest. Mijn man heeft met mij nog een kind.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik hoop trouwens dat je beseft dat als er morgen wat met moeder is - bijvoorbeeld zware ziekte - die kinderen gewoon fulltime naar pa komen?
Of als er één het beu is bij moeder op zijn 15de?

Lijkt me behoorlijk heftig op dat moment als je nu steeds wegvlucht.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren Quote
S-Groot schreef:
15-06-2024 22:15
Heel erg mee eens. Ik begrijp niet dat je zo iemand dan ook nog als vader voor je kinderen wil, echt, waarom denk je dat dat een goed plan is?
Nou dan weet Je wel zeker dat je je eigen toekomstige kinderen niet om de week een hele week lang hoeft te missen na een oekomstige scheiding . Hij neemt immers genoegen met een rol als weekend vader.

Met 22 voel je je heel volwassen en zie Je natuurlijk niet dat de man op wie je verliefd bent een man is die de verantwoordelijkheden die bij het volwassen leven horen ontloopt door een relatie te beginnen met een 22 jarig grietje. Logisch dat ze niets van het leeftijdsverschil merkt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Surebaby schreef:
15-06-2024 22:14
Zij was 22 toen de relatie begon. Een vrouw van zijn eigen leeftijd zou dat soort vragen hebben, iemand van 22 is allang blij dat die kinderen er niet te vaak zijn.
Zelfs daar zie je vrouwen die dat wel prima vinden, geen ‘gedoe’.
Alle reacties Link kopieren Quote
....
goudglitter wijzigde dit bericht op 15-06-2024 22:46
99.35% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Goudglitter schreef:
15-06-2024 22:37
Nou dan weet Je wel zeker dat je je eigen toekomstige kinderen niet om de week een hele week lang hoeft te missen na een oekomstige scheiding . Hij neemt immers genoegen met een rol als weekend vader.

Met 22 voel je je heel volwassen en zie Je natuurlijk niet dat de man op wie je verliefd bent een man is die de verantwoordelijkheden die bij het volwassen leven horen ontloopt door een relatie te beginnen met een 22 jarig grietje. Logisch dat ze niets van het leeftijdsverschil merkt.

Ja, nogal egoïstisch naar je toekomste kinderen toe dus.
Alle reacties Link kopieren Quote
Op jouw leeftijd wilde ik absoluut geen relatie met iemand met kinderen. Dat was voor mij echt een no go.

Weet je, die kinderen gaan niet weg. Ze zijn een onderdeel van zijn leven. Dan is het aan jou om daar een weg in te vinden als je bij hem wil blijven.

Maar echt je bent nog zo jong, als jij niet met andermans kinderen om wenst te gaan, dat mag. De wereld ligt nog aan je voeten. Genoeg kerels zonder kinderen waarbij je op de eerste plaats zal staan.
Jij mag alles worden wat je wilt.
Ok, ik word een probleem.
Alle reacties Link kopieren Quote
Gewoon een andere verkering zoeken die geen kinderen heeft.

Dat jij het huis uitgaat als de kinderen langskomen vind ik absurd.
Je ziet toch liever zo’n strak lijf dan een uitgezakte mokkapunt, weet je wel weet je niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Je woont dus samen, want als zijn kinderen er zijn, dan kun jij nergens anders heen (je eigen plek) dan naar je ouders.

Ik zou in gaan zetten op je eigen leven opbouwen. Je eigen huis, zelfstandig wonen. Je eigen vriendenclub en je eigen ontwikkeling.
Jij bent niet toe aan een veel oudere man met kinderen.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven