לדלג לתוכן

ויקיפדיה:מועדונים/מועדון 51%/דיונים

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

מעבר לתחתית הדף מעבר לתחתית הדף

עמוד השיח הוא מקום מפגש, עדכונים, דיונים, שאלות, תשובות והעשרה הדדית לחברי המועדון. ניתן להשתמש בדף גם לבקשת עזרה ולביקורת עמיתים על ערכים שכתבתם או על הרחבות שביצעתם.

הוספת דיון חדש[עריכת קוד מקור]


ברוכים הבאים למועדון 51%![עריכת קוד מקור]

אני שמחה להתניע את המועדון, ומזכירה לשמור על אווירה נעימה ומכבדת. ‏Saifunny‏ 𐫱 שיחה 21:28, 8 בספטמבר 2023 (IDT)[]

תודה על היוזמה! SigTif - שיחה 18:15, 10 בספטמבר 2023 (IDT)[]
מצטרפת לתודות! אני כבר מרגישה בבית . סיון ל - שיחה 11:07, 12 בספטמבר 2023 (IDT)[]

הי, יש כבר תבנית מיזם שאני משתמשת בה בכל ערך שאני כותבת, מוזמנות לאמץ

ערך זה נכתב או הורחב משמעותית במסגרת מיזם ויקי נשים
ערך זה נכתב או הורחב משמעותית במסגרת מיזם ויקי נשים

שבוע טוב, Laliv g - שיחה 18:17, 9 בספטמבר 2023 (IDT)[]

יצרתי כמה וכמה ערכים על נשות אקדמיה. האם יש עניין בהוספת התבנית רטרואקטיבית? האם זה יקדם את המיזם? YR on wiki - שיחה 19:36, 9 בספטמבר 2023 (IDT)[]
Laliv g, המטרה ביצירת תבנית חדשה היא לבדוק כמה ערכים נוצרו מאז שחודשה הפעילות. ושאלה קטנה - ״בכל ערך שאני כותבת״ - כלומר גם אם את כותבת על יחסי גינאה ביסאו-טרינידד וטובגו?
YR on wiki, מכיוון שהמטרה שלנו ביצירת תבנית חדשה היא לבדוק כמה ערכים נכתבו או הורחבו ברוח החידוש של המיזם, אז הייתי אומרת שתוכלי לבחור באפשרות המועדפת עלייך. ‏Saifunny‏ 𐫱 שיחה 19:57, 9 בספטמבר 2023 (IDT)[]
השאלה של Saifunny אל Laliv g מניחה שהמיזם נועד לקדם ערכים על נשים. אבל האם בעצם פעילות של נשים כעורכות אינה גם היא יעד חשוב? זאת, כמובן, מבלי לגרוע מהחשיבות של נוכחות גברים במיזם, דווקא בגלל שפמיניזם הוא לא עניין רק של נשים!)? בקיצור, אם יורשה לי לטרחן (בכל זאת ויקיפדית), מה המטרה של המיזם? ולה מחשוב לדעת כמה ערכים נוצרו מאז חידוש הפעילת (מלבד חיבה לסטטיסטיקה)? YR on wiki - שיחה 20:16, 9 בספטמבר 2023 (IDT)[]
YR on wiki, לגבי הקידום של פעילות נשים, זו בהחלט אחת ממטרות המועדון, אבל הדרך שאני חושבת שנכון לעשות את זה באמצעותה היא יצירת פלטפורמה לשותפות וניסיון להפוך את האווירה בוויקיפדיה למכבדת ולנעימה בעבור עורכים חדשים, ובעבור נשים בפרט - כלומר ליצור בסיס שממנו אפשר לצמוח.
ההסבר לתמיהה שלי הוא שאם כל עורכת תשים תבנית על כל הערכים שהיא כותבת רק כי היא אישה, זה מאוד redundant ולא מקדם שום דבר. אפשר באותה המידה ליצור גם תבנית שכל גבר ישים על ערכים שיכתוב.
חשוב לי להדגיש שהמקום שאנחנו נמצאים בו הוא מועדון ולא מיזם, כאשר המטרה העיקרית של מועדונים היא קידום שיתוף פעולה ועזרה הדדית. המטרה הסופית היא כמובן הגדלת הנראות הנשית במיזם מכל הבחינות, והדרך היא בין היתר באמצעות מפגשי כתיבה שאנחנו מתכננות ליזום - זה אחד מההבדלים ממיזם רגיל. מבחינה סמנטית לגמרי אפשר לקרוא למועדון הזה ״מועדון בת של מיזם ויקינשים״, אבל זכות הקיום שלו טמונה בהבדל בין מועדון לבין מיזם.
אני מקווה שהצלחתי להסביר בצורה עניינית. אשמח להמשיך לענות לשאלות. ‏Saifunny‏ 𐫱 שיחה 21:02, 9 בספטמבר 2023 (IDT)[]
התמיהה היתה ברורה, כמובן. אבל היא עוררה בי תמיהה משלי. אני לא בטוחה שלגמרי הבנתי, אבל אעקוב ואגלה. כבר כעת נחמד להיות במועדון שמטרתו סולידריות. תודה! YR on wiki - שיחה 21:08, 9 בספטמבר 2023 (IDT)[]
שיתוף פעולה אסוציאטיבי הוא תמיד נחמד. זו בהחלט תמיהה מעניינת. ‏Saifunny‏ 𐫱 שיחה 21:52, 9 בספטמבר 2023 (IDT)[]
הי@YR on wiki ממליצה להתחיל לשים התבנית מעכשיו ולא רטרואקטיבית.מוזמנת לקרוא לעורכות נוספות למועדון Hila Livne - שיחה 21:56, 9 בספטמבר 2023 (IDT)[]
הי @Laliv g אני עד כה על רוב הערכים שכתבתי השתמשתי בתבנית של נשים באדום,אם תרגמתי או יצרתי ערך שהופיע במיזם. בתחושה שלי המיזם קצת תקוע ומטרת המועדון היא לרענן את הפעילות. בעצם כמו שאני רואה את זה,וסייפני יכולה לתקן אותי יש לנו כמה מטרות:
1.לאזן את האי שוויון של ערכי נשים מול גברים על ידי יצירת עוד ערכים על נשים ושימור ערכים קיימים באמצעות שיפורם, הכל בהתאם לכללים שכבר נקבעו על חשיבות.
2. לגייס עוד עורכות שיתרמו לשוויון בערכים ולעזור ולתמוך תמיכה טכנית בעיקר בעורכות חדשות.
3. ליצור אווירה נעימה ומכבדת,לשמור שבמרחב הזה יתקיים יחס נעים, הוגן ומכבד כלפי נשים, כפי שמצופה, מתוך ידיעה שיחס תוקפני ואגרסיבי גורם לנשים לברוח מויקיפדיה.לשם כך צריך קהילת נשים חזקה ותומכת. Hila Livne - שיחה 21:55, 9 בספטמבר 2023 (IDT)[]
סליחה, האם תוכלו בבקשה להבהיר את ההבדל בין שלוש התבניות, ובמה אתן ממליצות להשתמש על הערכים החדשים שניצור עכשיו? נשים באדום, ויקי נשים, מועדון 51%? SigTif - שיחה 22:57, 18 בספטמבר 2023 (IDT)[]
SigTif, אפשר לשים את התבנית של מועדון 51%, וכל הערכים שנמצאים בה נספרים גם תחת ויקי נשים. ‏Saifunny‏ 𐫱 שיחה 00:17, 19 בספטמבר 2023 (IDT)[]

היי,
אני ממליץ להוסיף ברשימת ההצעות, לצד הערכים הביוגרפיים על נשים בנות־ימינו, איזה קישור לדף תיאור / יצירת קשר (ככל שקיים, אני מניח שיש הרבה יותר סיכוי למצוא דפים כאלה באתרי אוניברסיטאות, למשל). זה גם יאפשר למצוא יותר מידע ומקום להתחיל ממנו כתיבה של ערך, ואני מקווה לנסות לבקש תמונות דיוקן חופשיות, ופרטים שנוטים להופיע בדפים כאלו יסייעו ביצירת הקשר. – מקף ෴‏ 00:10, 10 בספטמבר 2023 (IDT)[]

תודה מקף, ניסיתי להוסיף לינקים לפי עצתך לדף באוניברסיטה וזה מאד מסרבל אז מחקתי בינתיים. וידאתי שכל השמות רשומים נכון ככה שחיפוש מהיר בגוגל ימצא את כל הדפים והכתבות הרלונטיים. Hila Livne - שיחה 22:33, 10 בספטמבר 2023 (IDT)[]
אוקיי, אז אולי אתחיל ביצירת פריטי ויקינתונים ובהם אשים קישורים שאמצא. כך אפשר יהיה לצרף לכל פריט ברשימה את הקישור הבודד לוויקינתונים. – מקף ෴‏ 22:39, 10 בספטמבר 2023 (IDT)[]

בהמשך לדיון שהתקיים במזנון, אני רוצה להתלבט איתכן לגבי פרופסוריות באדום. כידוע, קיים פער מגדרי משמעותי גם בערכים של פרופסוריות. אחד היתרונות בכתיבת ערכים על פרופסוריות נשים הוא שישנה הסכמה רחבה לכך שמי שיש לה תואר פרופסור עוברת את רף החשיבות. לכן, אפשר לוותר לפחות על הוויכוחים האלה.

השאלה היא האם כדאי לאסוף את הנתונים לגבי פרופסוריות שאין להן ערך בוויקיפדיה. בהתחלה חשבתי שכדאי לעשות רשימה מלאה, אבל יש כ"כ הרבה, אולי מרוב עצים לא יראו את היער? מהצד השני, אם תהיה רשימה אולי אפשר יהיה בהמשך להפנות לשם סטודנטיות או קבוצות אחרות שיבחרו מתוך הרשימה פרופסורית. אז השאלה הראשונה שארצה לשמוע את דעתכן היא האם כדאי לרכז את הנתונים הללו. אם נגיע למסקנה שכן, אז נעבור לשאלה השנייה של איך, שיש לי כמה מחשבות לגביה. תודה, SigTif - שיחה 21:07, 10 בספטמבר 2023 (IDT)[]

שלום SigTif וברוכה הבאה! טוב לראות אותך כאן.
בטאב של רעיונות לכתיבה יש התחלה של רשימה שעשינו. אני חושבת שהוספה לשם יכולה להיות מצוינת.
האמת היא שעכשיו הדף גדל, ואולי כדאי שאחשוב על דרך אחרת לארגן את המידע כך שיהיה קל לגשת אליו. ‏Saifunny‏ 𐫱 שיחה 21:13, 10 בספטמבר 2023 (IDT)[]
הי שוב, ראיתי שברשימה שלך יש כ-60 פרופסוריות מאוניברסיטת תל אביב, רק פחות מ- 10 כבר נכתב עליהן ערך. הרשימה הזו כל כך חשובה, בהנגשה לה לכל העורכות. אני שוב מודה לך עליה. Hila Livne - שיחה 22:36, 10 בספטמבר 2023 (IDT)[]
תודה על המשוב, @Hila Livne ו@Saifunny. בהתחלה נראה היה לי ברור שיש מקום בטבלה שכזו, אבל כשהבנתי שמדובר במאות שמות, לא הייתי בטוחה מה נעשה איתה. בכל מקרה, אם נראה לכן שיש לה חשיבות, אני רוצה לעבוד בצורה שיטתית יותר. המחשבה שלי היא לפנות לממונות מגדר באוניברסיטאות ומכללות, הן נקראות גם יועצות לענייני מגדר, ולבקש מהן רשימה של כל הפרופסוריות שלהן. את הרשימה הזו אוכל לנסות להצליב בעזרת AI מול רשימת הערכים הקיימים בוויקיפדיה. @Hila Livne כבר ראתה שזה לא תמיד עובד טוב, אבל זה טועה רק לכיוון אחד של False Negative. מה דעתכן? זה נשמע לכן כיוון טוב או שיש לכך העדפה או הצעה אחרת? SigTif - שיחה 18:02, 11 בספטמבר 2023 (IDT)[]
אם תוכלי לקבל רשימות של כל הפרופסוריות זה יהיה מצוין, אני אוכל לעזור בבדיקה של השמות מול ויקיפדיה, או כמו שציינת בעזרת AI. אם יתנו לך השמות בעברית, זה יהיה מדויק יותר Hila Livne - שיחה 20:17, 11 בספטמבר 2023 (IDT)[]

היוש לכולן ושאפו על היוזמה! שני הגרוש שלי: מלבד ערכים על נשים, הייתי שמחה ליצור ענף בעץ אשר דן בנשים בתרבות ובאמנות. אני עצמי כתבתי כמה כאלה, והתכוונתי לתרגם עוד כמה מאנגלית וחשכו עיני. אנחנו צריכות לכתוב את הערכים הללו. אם זה מדבר אליכן אשמח לדסקס הלאה (צריך אז לשנות את מבנה העץ. ) כך או כך שאפו ליזמיות ושנה טובה ומתוקה!! כלנית - שיחה 20:01, 11 בספטמבר 2023 (IDT)[]

אני אשמח מאד, אני תרגמתי עשרות ערכים על נשים באמנות מכל העולם, הייתי שמחה להתמקד בנשים ישראליות. מוזמנת להוסיף שמות לרשימה ההצעות על ערכים. אם תרצי תוכלי להתייע כאן אם הן אכן עוברות את רף החשיבות (תערוכת יחיד אחת לפחות במוזיאון נחשב) Hila Livne - שיחה 20:18, 11 בספטמבר 2023 (IDT)[]
הי הילה, אבהיר את כוונתי. אני מציעה להרחיב את ה-scope של הפרוייקט גם לערכים שהנושא שלהן הוא נשים בספרות ובאמנות. אני זורקת כאן רעיונות להבהרת כוונתי: ערך אחד שתרגמתי כבר הוא הסרט "מלאכיות מברזל" אשר מתאר את המאבק הסופרג'יסטי המהולל למען מתן זכות בחירה לנשים. באותו שוונג אני מתעתדת לתרגם את הערך הדגול "היסטריה (הסרט)", וכן את "חיוך של מונה ליזה" ועוד ועוד. בכל אלה אני משתדלת להוסיף גם סעיף "מן הביקורת" אשר יצטט ביקורת המבטאת את נקודת המבט הפרשנית הנשית על הסרט (כי לפעמים יש פערי הבנה קשים בפרשנויות של מבקרים גברים). זו היתה (ועודנה) אחת מתכניותי הויקיפדיות המקוריות כאשר התגייסתי, ואני מציעה כאן - בזהירות - לדון באפשרות לתת לה מקום במסגרת הפרוייקט. כלנית - שיחה 09:21, 12 בספטמבר 2023 (IDT)[]

אני חושבת כלנית שזה מאד מתאים למיזם נשים באדום, שם תחת פמיניזם קיימים ערכים כמו שציינת. האם את מכירה את המיזם? מבחינת ביקורת על הסרט שימי לב שהיא מאוזנת ולא נותנת רק נקודת מבט אחת. אני חושבת באופן כללי שיש הרבה מקום בויקיפדיה לדברים שציינת, ודברים נוספים, ואנחנו במועדון נקבל כל גישה כל עוד היא עומדת בכללים שקבעה הקהילה. את מוזמנת להתייעץ כאן בהמשך אם תרצי Hila Livne - שיחה 09:37, 12 בספטמבר 2023 (IDT)[]

תודה הילה, אחפש את המיזם שהזכרת. רוצה להבהיר שכוונתי היא כמובן לאזן בין נקודות המבט הביקורתיות אשר כרגע, בעיני, לוקות בחוסר איזון תרבותי מסויים. בהצלחה לכל המיזמים החשובים הללו. כלנית - שיחה 09:46, 12 בספטמבר 2023 (IDT)[]

תודה ליוזמות המועדון! כתבתי טיוטה לסופרת מירב נקר-סדי ואשמח להערות ותיקונים לפני שאעביר אותו למרחב הערכים. היא זכתה בפרס ספיר לספר ביכורים על ספרה הראשון, ונכנסה לרשימה המצומצמת של פרס ספיר עם ספרה השני, אבל הערך נראה לי קצר מדי. אשמח לסיוע. בנוסף, איך משיגים תמונה שאפשר לפרסם בערך? תודה! https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%98%D7%99%D7%95%D7%98%D7%94:%D7%9E%D7%99%D7%A8%D7%91_%D7%A0%D7%A7%D7%A8-%D7%A1%D7%93%D7%99 BLKW - שיחה 15:46, 12 בספטמבר 2023 (IDT)[]

שלום BLKW, כיף שהצטרפת אלינו ושכתבת את הערך! שיניתי קצת ניסוחים בערך, ואשמח אם תבדקי שמה שכתבתי עדיין נכון ושלא שיניתי את המשמעות של המשפטים המקוריים.
לגבי התמונה - כדאי לפנות לסופרת עצמה ולבקש ממנה לשחרר לך תמונה ברישיון שמתאים לוויקיפדיה (אם תרצי אוכל להסביר את הפרוצדורה). אם כבר את פונה אליה, תוכלי לבקש פרטים נוספים כמו תאריך לידה (אם היא תסכים לפרסום שלו), ופרטים נוספים שהיא תרצה שתכתבי בערך. ‏Saifunny‏ 𐫱 שיחה 16:08, 12 בספטמבר 2023 (IDT)[]
תודה רבה! BLKW - שיחה 17:23, 12 בספטמבר 2023 (IDT)[]
הי BLKW@BLKW הוספתי קצת מידע לערך ממקורות נוספים, ההצעה של סייפני מאד טובה, לפנות אל הסופרת ולבקש ממנה עוד מידע. ערך יפה וחשוב, נשמח אם תתווסף התבנית של המועדון בדף השיחה אם מתאים Hila Livne - שיחה 19:12, 12 בספטמבר 2023 (IDT)[]
תודה על ההרחבות והתוספות, בהחלט נראה הרבה יותר טוב עכשיו. הוספתי את התבנית בדף השיחה. אם נראה לכן שזה בסדר, אעביר למרחב הערכים ובמקביל אנסה לפנות אל הסופרת. חייבת לציין שכבר פעמיים נתקלתי בנשים שפניתי אליהן לקבלת תאריך לידה והן נרתעו מיצירת ערך עליהן. קצת התאכזבתי כי ממש חשוב שפועלן של נשים גם ייראה, אבל כיבדתי את בקשתן. הבעיה היא שזה יצר אצלי רתיעה מלבקש ממישהי פרטים... BLKW - שיחה 20:08, 12 בספטמבר 2023 (IDT)[]
כדאי לנסות, ככה מקובל בויקיפדיה . את יכולה בעיני לעלות למרחב הערכים ובמקביל לפנות אליה להשלמת פרטים נוספים Hila Livne - שיחה 21:46, 12 בספטמבר 2023 (IDT)[]
תודה רבה! מעבירה למררחב ושולחת לה מייל. BLKW - שיחה 08:16, 13 בספטמבר 2023 (IDT)[]
לשמחתי היא הסכימה מיד לשתף פעולה, עדכנתי את תאריך הלידה.
לגבי תמונה, קיבלתי ממנה, אנסה ליישם את ההוראות כאן לגבי העלאת תמונה. זאת תמונה שלא היא צילמה, ולכן נראה לי שאני במקרה 3 ש-@Saifunny הזכירה. BLKW - שיחה 09:41, 13 בספטמבר 2023 (IDT)[]
את צריכה לקבל אישור מהצלם עצמו Hila Livne - שיחה 11:07, 13 בספטמבר 2023 (IDT)[]
BLKW, איזה כיף! מצוין! ‏Saifunny‏ 𐫱 שיחה 13:36, 13 בספטמבר 2023 (IDT)[]
@Saifunny, תוכלי בבקשה להסביר את הפרוצדורה של "שחרור תמונה ברישיון שמתאים לוויקיפדיה" או להפנות אותי לקישורים המתאימים? אני שואלת להשכלה כללית. תודה, SigTif - שיחה 22:08, 12 בספטמבר 2023 (IDT)[]
אם מותר לענות בבקשה, אז יש את ההסבר שבוק:OTRS ובוק:רישוי. – מקף ෴‏ 23:11, 12 בספטמבר 2023 (IDT)[]
הוספתי לאחר התנגשות עריכה: SigTif, כמובן! אשמח.
מכיוון שזכויות יוצרים זה עניין מסובך, יש הרבה מאוד מקרי קצה, אבל אפרט על שלושת המקרים הכי כלליים מהפשוט למסובך. מקף הוסיף קישור שימושי שאפשר לקרוא בעיון, אבל כבר כתבתי כאן בקצרה על שלושת המקרים המעניינים אז לא אמחוק את מה שכתבתי.
  1. העלאת תמונה שצילמת בעצמך - מעלים באשף ההעלאה של ויקישיתוף ומסמנים שאת יוצרת התמונה. כאן אין סיבוך (וסביר שזה גם משהו שידעת אבל אני אכתוב כי אולי יש אנשים שלא ידעו את זה ויקראו את התשובה ביום מן הימים).
  2. העלאת תמונה בשימוש הוגן - תמונות שאפשר להעלות בשימוש הוגן הן תמונות של אדם שנפטר, של כריכה של ספר או של לוגו ועוד מספר מקרים. במקרה כזה אי אפשר להעלות לוויקישיתוף, וצריך להעלות לשרת של ויקיפדיה העברית. יש הסבר שנראה לי טוב על אופן ההעלאה כאן.
  3. העלאת תמונה שמוגנת בזכויות יוצרים, ובעל זכויות היוצרים (בדרך כלל הצלם) מוכן לשחרר אותה לוויקיפדיה ברישיון המתאים (המקרה הכי מעניין) - ראשית צריך ליצור שרשור אימיילים שהתמונה מצורפת אליו, ובעל זכויות היוצרים הגיב אליו עם נוסח שמראה נכונות לשחרר את התמונה ברישיון המתאים. אני אוהבת להשתמש בנוסח כדוגמת ״אני, צלמ/ת התמונה, מאשר/ת להשתמש בתמונה שצילמתי ושזכויות היוצרים עליה שייכות לי ברישיון CC-BY-SA-4.0״ אבל בדף שמקף צרף יש נוסח יותר ארוך ורשמי. לאחר השגת שרשור האימיילים, אפשר להעלות את התמונה לוויקישיתוף ולבחור את הרישיון המתאים בזמן ההעלאה, בהתאם למה שבעל זכויות היוצרים כתב בשרשור האימיילים. לאחר מכן, חשוב להוסיף לקובץ את התבנית {{subst:PP}} כדי להודיע לצוותים שאחראים לטפל בענייני זכויות היוצרים בוויקישיתוף שיש שרשור אימיילים מתאים לתמונה שהועבר אליהם. עושים Forward לשרשור האימיילים לכתובת permissions-he@wikimedia.org, ומכאן אפשר להתחיל להשתמש בתמונה. כשהטיפול בבקשה יתבצע, תקבלי אימייל חוזר, ותראי שהתבנית שהצבת של המתנה לאימייל בדף של התמונה בוויקישיתוף השתנתה לתבנית שמאשרת שהתקבל אימייל. אם תהיה בעיה כלשהי, יעדכנו אותך באימייל חוזר.
אני מקווה שכתבתי מספיק ברור, ואם לא (וגם אם כן) אז תמיד יש את המסמך שמקף הפנה אליו בויקיפדיה:OTRS. ‏Saifunny‏ 𐫱 שיחה 23:19, 12 בספטמבר 2023 (IDT)[]
ברור מאוד! מיד אנסה ליישם. SigTif - שיחה 23:30, 12 בספטמבר 2023 (IDT)[]
מעולה! אם תהיינה לך שאלות, אשמח לעזור, ואני בטוחה שגם מקף ישמח. ‏Saifunny‏ 𐫱 שיחה 23:32, 12 בספטמבר 2023 (IDT)[]

נתנו לך את כל המידע לגבי התמונות, זה מאד מורכב בעיני ואני עד היום נעזרת במישהו/י כל פעם שאני צריכה להעלות תמונה. אנסה לסכם: אם את צילמת את התמונה, מדובר בהליך מאד פשוט - את מעלה תמונה (ערוך-הוסף-תמונה) ומסמנת שזו יצירה שלך. אם מדובר בתמונה של מישהו אחר שעדיין חי יש 2 אופציות: 1. שהוא יעלה בעצמו וירשום שזו עבודה שלו. (יצירת שם משתמש - ערוך - הוסף - תמונה) 2. שאת תעלי במקומו - ובמקום לרשום את שבעלת היצירה תרשמי ברישון 3.0 ואז יש להוסיף את שם הצלם או את שם יוצר יצירה אם הוא צילם את עצמו. במקביל ותבקשי ממנו אישור במייל לפי טקסט שרשום במקום שהפנו אותך אליו. אם מדובר בתמונה של צלם את האישור את צריכה מהצלם ולא ממושא הערך. את האישור שנשלח יש לשלוח למייל של ויקיפדיה העברית. מופיע בסעיף 3 שסייפני רשמה. אם מדובר באדם שנפטר יש אופציה להשתמש בשימוש הוגן או אם הצלם נפטר לפני יותר מ-70 שנה אז התמונה משוחררת לשימוש. Hila Livne - שיחה 08:26, 13 בספטמבר 2023 (IDT)[]

עוד גרוש וחצי: יש לי קצת נסיון בהעלאת תמונות במסגרת ערכים על קולגות. לפני כמה ימים גיליתי שתמונה של מרגית כהן שאני צילמתי והיא אישרה בקישור המיוחד והצהירה שהיא צילמה (סלפי), הוסרה בגלל היעדר הרשאה. כתבתי למי שהסיר, אבל בינתיים לא יצא מזה כלום. זה מאוד מתסכל עם תחשוה שאין עם מי לדבר. מצד שני - בכל הערכים האחרים אכן האישור הגיע מהר מאוד. YR on wiki - שיחה 14:36, 16 בספטמבר 2023 (IDT)[]
YR on wiki, בהחלט מתסכל. האם ביצעת את כל הפרוצדורה שכתבתי עם שליחת האימייל ל-Permissions team עם האישור שלה וקישור לתמונה בוויקישיתוף? ‏Saifunny‏ 𐫱 שיחה 15:03, 16 בספטמבר 2023 (IDT)[]
כןכן, יש לי נסיון בזה מזמן. לא באימייל אלא בקישור. בינתיים מסתבר שהיא לא ענתה על תכתובת המשך. נמשיך לטפל בזה :). YR on wiki - שיחה 15:26, 16 בספטמבר 2023 (IDT)[]
הי, אשמח לעזור בנושא התמונה...אני מעלה הרבה תמונות גם של נשים שלא הן עצמן צילמו וגם כשזכויות היוצרים לא שלהן...את יכולה לשלוח לי מייל עם הפרטים שלה ואני אכתוב לה עם הנוסח הנדרש ואחרי שאקבל תגובה אעביר לכתובת של האישורים ואעלה לערך. Laliv g - שיחה 13:15, 26 בספטמבר 2023 (IDT)[]

אשמח אם מישהי תוכל לבחון גם את הטיוטה על ליאור אשכול. היא מרגישה לי דלה מדי עבור ערך אך לא מצאתי חומר נוסף. תודה! אשמח גם לשמוע איפה אתן מוצאות חומר נוסף על אישה מסוימת מלבד חיפוש בגוגל שמוביל בד"כ לכתבות בעיתונות. תודה רבה! https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%98%D7%99%D7%95%D7%98%D7%94:%D7%9C%D7%99%D7%90%D7%95%D7%A8_%D7%90%D7%A9%D7%9B%D7%95%D7%9C BLKW - שיחה 18:36, 2 באוקטובר 2023 (IDT)[]

לגבי חומר חוץ מגוגל, אפשר לחפש באוסף העיתונות של הספריה של הספרייה הלאומית, מופיעות שם כתבות ישנות שלא עולות בגוגל. Hila Livneשיחהמוזמנות/ים להצטרף למועדון 51% 21:22, 2 באוקטובר 2023 (IDT)[]
וכמובן לחפש גם באנגלית
ניתן להוסיף מכאן המון מידע עליה - https://www.linkedin.com/in/lior-eshkol-44109467/ - ולהוסיף הלינק לקישורים חיצוניים Hila Livneשיחהמוזמנות/ים להצטרף למועדון 51% 21:23, 2 באוקטובר 2023 (IDT)[]
אפשר גם ליצור עימה קשר, ולבקש עוד מידע ביוגרפי. הערך כתוב טוב מאד. הייתי מפרטת יותר מבחינת שנים, מה עשתה לאורך כל הקריירה שלה ובאילו שנים סיימה את הלימודים @BLKW Hila Livneשיחהמוזמנות/ים להצטרף למועדון 51% 21:27, 2 באוקטובר 2023 (IDT)[]
שלחתי בקשה לתמונה חופשית ואני מקווה שהמענה בסופו של דבר יוביל גם למידע הזה. ~ מקף ෴‏ 21:40, 2 באוקטובר 2023 (IDT)[]
תודה לכולם! BLKW - שיחה 16:27, 3 באוקטובר 2023 (IDT)[]
עדכנתי את הערך עם מידע נוסף מלינקדאין והעברתי למרחב הערכים. שלחתי לה גם הודעה בלינקדאין, בתקווה שנקבל תאריך לידה מדויק אוכל גם לתקן אי דיוקים אם יש כאלה. תודה לכולם על העזרה והעצות! BLKW - שיחה 16:59, 3 באוקטובר 2023 (IDT)[]
מעולה. Hila Livneשיחהמוזמנות/ים להצטרף למועדון 51% 20:30, 3 באוקטובר 2023 (IDT)[]
קיבלתי תשובה והרחבתי קצת את הערך. יש לה תמונה לשימוש עם קרדיט לצלם. יש מה לעשות עם זה? BLKW - שיחה 19:05, 4 באוקטובר 2023 (IDT)[]
@BLKW כן עליך לשלוח מייל לצלם שיאשר שימוש חופשי בתמונה, יחד עם טקסט, זה מופיע כאן תחת פרק תמונות לערכים ביוגרפיים - כאשר את מעלה את התמונה תרשמי ביוצר היצירה את שם הצלם Hila Livneשיחהמוזמנות/ים להצטרף למועדון 51% 21:42, 4 באוקטובר 2023 (IDT)[]
יש לך דוגמה לערך שיש בו תמונה כזאת? איך מישהו שקורא את הערך יכול לראות מי הצלם? BLKW - שיחה 13:15, 5 באוקטובר 2023 (IDT)[]
רק אם הוא לוחץ על התמונה , תסתכלי אצל רותם סלע לדוגמא Hila Livneשיחהמוזמנות/ים להצטרף למועדון 51% 14:13, 5 באוקטובר 2023 (IDT)[]
מעולה,תודה רבה! BLKW - שיחה 15:22, 5 באוקטובר 2023 (IDT)[]
@BLKW נשמח אם תהיה תבנית המועדון שלנו בדף שיחה Hila Livneשיחהמוזמנות/ים להצטרף למועדון 51% 20:40, 3 באוקטובר 2023 (IDT)[]
בוצע! תודה על התזכורת. BLKW - שיחה 23:35, 3 באוקטובר 2023 (IDT)[]

שלום לכן, בהמשך לדיון שהתקיים במזנון, כתבתי טיוטת ערך על עמיתה לעבודה: פרופ' קארין אמית. יצרתי עבורה גם מזהה בויקינתונים, כדי לקשר בהמשך לפרופילי מדענים. אודה לכן אם תוכלו להיכנס לטיוטה ולערוך כל דבר שנראה לכן לא מאוזן או לא מתאים. תודה רבה, SigTif - שיחה 19:16, 17 בספטמבר 2023 (IDT)[]

ערב טוב SigTif, עברתי על הפתיח ואשתדל לעבור בהמשך על שאר הערך. לגבי ה+ שהיה ליד ״תוכנית ארסמוס״, הוא היה שם בכוונה? הסרתי אותו כי לא הבנתי האם זה מכוון. אם הוא שייך לשם אז כדאי להוסיף שוב. ‏Saifunny‏ 𐫱 שיחה 19:29, 17 בספטמבר 2023 (IDT)[]
הי אני חושבת שנעשתה החלטה לא לכלול מענקי מחקר רק פרסים בערכים על מדעניות ומדענים. אנסה לחפש לך את הקריטריונים Hila Livne - שיחה 19:33, 17 בספטמבר 2023 (IDT)[]
אין בעיה. אמחק SigTif - שיחה 19:56, 17 בספטמבר 2023 (IDT)[]
SigTif, הערך נראה לי טוב. ‏Saifunny‏ 𐫱 שיחה 22:18, 17 בספטמבר 2023 (IDT)[]
תודה רבה! אשמח אם תוכלו להעיף מבט גם בטיוטה שנייה: פרופ' שקד גלבוע. SigTif - שיחה 22:56, 18 בספטמבר 2023 (IDT)[]
כל הכבוד, אחלה ערכים! עברתי על שניהם, עשיתי ממש טיפה תיקונים ועריכות...בקשר לשקד גלבוע הייתי שוקלת אולי לשנות את הכותרת הראשונה לביוגרפיה ואז להוסיף שם את קיבוץ הלידה שלה וכו'...בהצלחה רבה. Laliv g - שיחה 14:54, 26 בספטמבר 2023 (IDT)[]
אודה למי שיכולה לבדוק טיוטה נוספת לפני העברתה למרחב הערכים: טיוטה:אפרת נטר. תודה, סיגל SigTif - שיחה 12:26, 1 באוקטובר 2023 (IDT)[]

SigTif עברתי על הטיוטה והוספתי קישורים, חסרה תבנית אישיות וקטגוריות. Hila Livneשיחהמוזמנות/ים להצטרף למועדון 51% 18:44, 1 באוקטובר 2023 (IDT)[]

אחרונה חביבה - אודה לכן אם תוכלו לעבור על הטיוטה של פרופ' נונה קושנירוביץ', העוסקת בכלכלת הגירה. אודה לכן אם תערכו כך שלא תהיה הטייה או יח"צ, אם יש כאלה. בזאת אני מסיימת את פרוייקט הפרופסוריות של המרכז האקדמי רופין. SigTif - שיחה 18:18, 5 באוקטובר 2023 (IDT)[]

האם לדעתכן יש מקום להוסיף פסקה בערך הבחירות לרשויות המקומיות בישראל (2023) על הנשים המועמדות? למיטב זכרוני היו על כך כתבות בעבר. SigTif - שיחה 12:42, 24 בספטמבר 2023 (IDT)[]

SigTif, באיזה חלק של הערך את חושבת שכדאי לשלב פסקה כזו, ומה יהיה בה? האם זו תהיה רשימה של הנשים המועמדות או פסקה כללית יותר? ‏Saifunny‏ 𐫱 שיחה 13:10, 24 בספטמבר 2023 (IDT)[]
גם וגם. חשבתי אולי להתייחס באופן כללי לאחוז הנשים ואז לציין את השמות. השאלה היא אם יש לזה מקום/ צורך. SigTif - שיחה 13:53, 24 בספטמבר 2023 (IDT)[]
SigTif, אני חושבת שאין צורך לפרט את השמות, בפרט כשרבים מהם מוזכרים בחלוקה לפי מועצות ועיריות. אפשר לציין במשפט את אחוז הנשים. ‏Saifunny‏ 𐫱 שיחה 14:06, 24 בספטמבר 2023 (IDT)[]
אוקיי. אני אחפש מידע ברשת. SigTif - שיחה 14:34, 24 בספטמבר 2023 (IDT)[]
יש את מיזם 50-50 של יעל יחיאלי, על זה אכן יש הרבה כתבות וכו', אבל כרגע זהו לדעתי רק מיזם ועוד לא עמותה (שרשומה ברשם העמותות וכו'), ולדעתי זה משנה מבחינת חשיבות וויקיפדית. אם בעתיד הקרוב תהיה עמותה אפשר יהיה לכתוב על המיזם הזה והמטרות שלו במסגרת פעילות העמותה Laliv g - שיחה 14:56, 26 בספטמבר 2023 (IDT)[]
להבנתי גם מיזמים שהם לא עמותות רשומות יכולים להיות בעלי חשיבות אנציקלופדית אם יש להם היקף פעילות/השפעה רחב שהוא גם מתועד Sofiblum - שיחה 15:38, 26 בספטמבר 2023 (IDT)[]
תודה. הוספתי משפט שכלל כמה נתונים וגם הפנה לערך התמודדות נשים בבחירות המקומיות בישראל. למי שמעוניינת - אפשר להרחיב את הערך הזה לקראת הבחירות של 2023. SigTif - שיחה 20:56, 29 בספטמבר 2023 (IDT)[]

שלום,
אני מתכנן לכתוב ערך על מיכל אסולין. יש לי לא מעט פרטים ושלד כללי, אצטרך סיוע של עוד ויקיפד/ית לעבות את הטיוטה.
תודה, ~ מקף ෴‏ 00:00, 5 באוקטובר 2023 (IDT)[]

באיזה תחום היא עוסקת? SigTif - שיחה 12:30, 5 באוקטובר 2023 (IDT)[]
אשמח לעזור @מקףעדכן אותי כאן או בדף השיחה שלי ברגע שיש טיוטה / טיוטה אישית ואשמח להצטרף. או שתעדיף שאני אצור הטיוטא הראשונית? Hila Livneשיחהמוזמנות/ים להצטרף למועדון 51% 22:57, 5 באוקטובר 2023 (IDT)[]

לאחר תקופה עמוסה של עריכה, ולפני תחילת הסמסטר הקרוב, אני שואלת את עצמי מה צריכים להיות סדרי העדיפות שלנו בדרך להפחתת הפער המגדרי בוויקיפדיה. לאחר שכתבתי כמה ערכים על פרופסוריות, אני מרגישה שכתיבה על נשים היא אולי פחות חשובה, אלא אם כן מדובר בדמויות חשובות במיוחד. יחד עם זאת, הגדלת הנראות של נשים כן נראית לי משמעותית. לדוגמא, עדכנתי את פורטל פסיכולוגיה כך שרשימת האישים תכיל פסיכולוגים נשים וגברים. השבוע עבדתי גם קצת על הערך של דיכאון לאחר לידה, שאני בטוחה שנשים רבות פונות אליו בשעת צרה. הערך היה במצב מוזנח ולא טוב. אני שואלת את עצמי האם זה נכון גם לגבי מחלות אחרות הקשורות לנשים (בעבר, למשל עבדתי על הפרעה דיספורית קדם וסתית). כרגע אני חושבת שסדר העדיפות שלנו צריך להיות הסדר הבא. כמובן שאלה רק מחשבות, ולא נסיון לכפות, להכריח או לקבוע משהו עבור כולנו. אשמח לשמוע את המחשבות שלכן.

  1. גיוס עורכות נשים
  2. שימור עורכות נשים (לדעתי למועדון שלנו יכול להיות תפקיד גדול בכך)
  3. עריכה ועדכון של ערכים בנושאים הרלוונטיים לנשים
  4. עדכון ערכים על נשים
  5. כתיבת ערכים על נשים (בדגש על נשים שיש הסכמה ברורה לגבי החשיבות שלהן)

SigTif - שכחת לחתום :)

אהבתי מה שרשמת, אני מאמינה בכל מה שרשמת, בעיקר בכל הנוגע למחלות הקשורות לנשים (שכחת לחתום) . Hila Livneשיחהמוזמנות/ים להצטרף למועדון 51% 22:59, 5 באוקטובר 2023 (IDT)[]
SigTif תודה על הדברים שכתבת, גם אני מסכימה איתם (ובאמת עושה מאמץ לגייס עורכות חדשות). אני רוצה להוסיף שיש חשיבות למעורבות של נשים בעריכה בכל התחומים - שלא נגביל את עצמנו לכתיבה רק על נושאים "נשיים" וכדי שנקודת המבט הנשית תהיה נוכחת בכל הזירות. זה אמנם יעד מאוד כללי ושאפתני, אבל הייתי מוסיפה גם אותו Sofiblum - שיחה 23:30, 5 באוקטובר 2023 (IDT)[]

מתקיימים כעת שני דיונים שיכולים לעניין את חברות המועדון: שיחה:מפלגת הנשים (ישראל)#דיון חשיבות, שיחה:מילת נשים#חיתוך איברי מין נשיים (שינוי שם). SigTif - שיחה 08:37, 6 באוקטובר 2023 (IDT)[]

שימו לב שנפתחה הצבעה ויקיפדיה:רשימת מועמדים למחיקה/:מפלגת הנשים (ישראל)#הצבעה Sofiblum - שיחה 13:17, 12 באוקטובר 2023 (IDT)[]

מעבר לרשימת הנשים באדום המופיעה כאן תחת רעיונות לכתיבה, אולי כדאי לפתוח גם רשימה של ערכים שדורשים שיפור? אלה יכולים להיות ערכים של נשים או על נשים. מכיוון שמדובר בערכים קיימים, אולי יהיה נוח יותר להכין קטגוריה?SigTif - שיחה 07:18, 12 באוקטובר 2023 (IDT)[]

אני בעד רשימה (לא יודעת לגבי קטגוריה) Sofiblum - שיחה 13:18, 12 באוקטובר 2023 (IDT)[]

מה דעתכן שנכתוב איזו שהיא ברכה של ברוכה הבאה לעורכות חדשות עם הזמנה להצטרף למועדון ולקבל תמיכה מאיתנו? SigTif - שיחה 10:21, 16 באוקטובר 2023 (IDT)[]

כרגע רשומים במועדון רק 30 איש ואישה. יכול להיות שכדאי לייצר איזו שהיא תבנית הזמנה יפה להצטרף למועדון, כמו ההזמנה לבעלי ידע, ולשלוח אותה לעורכות פעילות. SigTif - שיחה 18:24, 6 בנובמבר 2023 (IST)[]
רעיון מקסים Sofiblum - שיחה 23:16, 6 בנובמבר 2023 (IST)[]
הכנתי טיוטה של תבנית הזמנה למועדון. אשמח לשמוע את דעתכן, גם אם היא שלילית ואתן חושבות שאין מקום להזמנה כזו. תודה, SigTif - שיחה 09:38, 8 בדצמבר 2023 (IST)[]
מעולה בעיניי SigTif, תודה!
בשלב ראשון נראה לי שכדאי לשלוח את ההזמנה לכל העורכות/ים הקיימות/ים ובהמשך לכל מצטרף/ת חדש לויקיפדיה, נכון?
סליחה על הבורות אבל איך יודעים על מצטרפות/ים חדשים? Sofiblum - שיחה 10:05, 8 בדצמבר 2023 (IST)[]
@Sofiblum, לא חשבתי על האופציה לשלוח לכולם. אבל לפעמים אני רואה עורכות חדשות שעוסקות בנושאים של נשים ומגדר,אז חשבתי שכדאי שתהיה לנו הזמנה מוכנה. אולי יש עוד אופציות שאני לא מכירה. SigTif - שיחה 11:55, 8 בדצמבר 2023 (IST)[]
יש לי מחשבה שזה יכול להעלות את המודעות לנושא גם אצל עורכות/ים שאולי באופן טבעי לא היו ניגשות דווקא לערכים כאלה. אבל פתוחה לשמוע מה עוד חברות/חברי מועדון חושבים Sofiblum - שיחה 13:10, 8 בדצמבר 2023 (IST)[]

שלום וברכות על הקמת המועדון החשוב הזה.
ב-2018 התחלתי בהצעה לשיתוף פעולה עם המיזם נשים באדום, כולל ויקיפדיה:מיזמי ויקיפדיה/נשים באדום וויקיפדיה:מיזמי ויקיפדיה/ויקי נשים. זאת, כאשר כתבתי את הפוסט שיחת ויקיפדיה:מיזמי ויקיפדיה/נשים באדום#ערכי נשים שלא נכתבו. לאחר מכן כתבתי שם פוסטים נוספים החל משיחת ויקיפדיה:מיזמי ויקיפדיה/נשים באדום#ערכי נשים שהיו בתבנית לטיפול דחוף ונשארו אדומים (מתעדכן).
כעת אני רוצה לשתף פעולה גם עם חברי וחברות המועדון הנכבד זה ולהרחיב אותו.

אגב, לדעתי, לא יזיק למועדון הזה הגדלת החשיפה, למשל להוסיף קישור למועדון במיזם נשים באדום וויקי נשים. (אני יכול לעשות זאת, אם אין התנגדות לכך). כדאי גם לפתוח פוסטים נושא במזנון או בכיכר העיר.

במסגרת הגדלת החשיפה, חשבתי להוסיף בתחתית פסקת "הצעות" בתבנית:לטיפול דחוף (תבנית:לטיפול דחוף#הצעות- פסקה משנה קבועה שתכלול 5 ערכים דחופים מהמועדון הזה, אחרי 2 פסקאות המשנה שיזמתי: "מהארכיון" ו"ערכי ליבה". בעיקרון הערכים שם יתחלפו כל שבוע/שבועיים. יהיה באפשרותכן לקבוע אלה ערכים יופיעו בפסקה זו, או שאני אעשה זאת. אני מניח שאחראי התבנית, עמיחי, לא יתנגד לשיתוף הפעולה. הוא היחיד שמוסמך לקבוע אלה ערכים שהוצעו בתבנית, ייכנסו לבסוף לתבנית עצמה. אגסי - שיחההאם הצלבתם מידע2? 15:42, 30 באוקטובר 2023 (IST)[]

אגסי, תודה, אני בעד כל מה שהצעת. בדרך כלל אני יותר פעילה כאן אבל עכשיו אין לי אפשרות כזו, אז אני אשמח אם מישהי אחרת מהמועדון תוכל לעזור לקדם את זה.
לגבי הוספת הקישורים - אשמח מאוד אם תעשה את זה. ‏Saifunny‏ 𐫱 שיחה 18:52, 30 באוקטובר 2023 (IST)[]
איזה שפע של רעיונות מצויינים, תודה רבה. קיויתי גם שהמועדון יקבל חשיפה ברשימת המועדונים בשער הקהילה, אם אתה יודע איך להגיע לזה.אני לא חושבת שיש לנו כרגע תעדוף של הערכים. המכנה המשותף לערכים במועדון הוא שאלה ערכים שאין ספק שלאישה מאחוריהן נחוץ ערך.Ladypine א - שיחה 19:22, 30 באוקטובר 2023 (IST)[]
רעיון ממש מעולה. זה יקדם חשיפה וכתיבת ערכים על נשים מה שמאוד נחוץ. אהיה מוכנה לעזור בכל מה שנדרש אמא של - שיחה 19:26, 30 באוקטובר 2023 (IST)[]
אגסי תודה רבה על הרעיונות המעולים. גם לי קשה לחשוב כרגע על סדרי עדיפויות של ערכי נשים מבחינת דחיפות, אבל יתכן שיהיו נסיבות שבהן יהיו כאלה Sofiblum - שיחה 19:29, 30 באוקטובר 2023 (IST)[]
תודה לכולכן. הוספתי קישורים למועדון במיזמי הנשים. אולי כדאי בזדמנות לפתוח גם דיון במזנון או בכיכר העיר שיכלול הזמנה לחברות וחברים להצטרף. כידוע, בתבנית לטיפול דחוף, מעלים הצעות של ערכים שאין ספק סביר בחשיבותם והם יחסית דחופים, ושיש סבירות שהם ייכתבו. אז אפשר להציע כאן ערכים שהם דחופים יחסית, ונצרף אותם כהצעה בתבנית. אגסי - שיחההאם הצלבתם מידע2? 19:41, 30 באוקטובר 2023 (IST)[]
תודה רבה, @אגסי על כל היוזמות המבורכות! SigTif - שיחה 20:05, 30 באוקטובר 2023 (IST)[]
תודה רבה אגסי, כחובבת רצינית של המיזם שלך, אשמח מאד שנשתף פעולה. אפשר אולי בערכים השבוע לבחור כמה שמות מנשים בצבא או במשטרה, תחת הצעות לערכים. הייתי שמחה אם גם נוסיף את שפרה בוכריס לרשימת ערכים דחופים. לצערי אני לא מגיעה לכתוב עליה. תודה לך על היוזמה, ועל הרעיון לשיתוף פעולה. Hila Livne - שיחה 21:35, 30 באוקטובר 2023 (IST)[]

אגסי מה דעתך לעשות מקבץ הערכים הבאים

Hila Livne - שיחה 12:41, 10 בדצמבר 2023 (IST) רעיונות נוספים לתבנית לטיפול דחוף[]

Hila Livne - שיחה 12:44, 10 בדצמבר 2023 (IST)[]

הילה, בעיקרון בתבנית:לטיפול דחוף#הצעות מעלים הצעות א. עם ציון מקורות לכתיבת הערך (בדרך כלל הפניה לערך בווויקיפדיה האנגלית, או כתבות בעברית) ב. צריך שלא יהיה ספק סביר בחשיבות הערך ובדחיפותו. לגבי הערכים על קבוצות כדורגל נשים. צריך מקורות, ושלא יהיה ספק בחשיבות הערכים, למשל אם הקבוצות משחקות בליגה הבכירה לבוגרות. כנ"ל לגבי אוה אברמוביץ' ונטע בלום גם עלולים לעורר ספק לגבי החשיבות, וכך גם לבי שירת נשים בצה"ל. לגבי הטרדות מיניות בצה"ל, צריך לבדוק את המקורות, כדי להחליט לגבי החשיבות. מאחר שיש לא מעט ויקיפדים שמרבים להניח תבניות חשיבות, אז אפשר לכתוב ערכים שיש ספק לגבי חשיבתן, ולהתמודד עם תבניות חשיבות, אבל אני לא ממליץ לעשות זאת במסגרת המיזם לטיפול דחוף. אני מציע להתחיל להציע ערכי נשים שאין ספק לגבי חשיבותן, כמו למשל פרופסוריות, סופרות בולטות ועוד.
בעיקרון אני רוצה מדי שבועיים לערך לפרסם הצעות לכתיבת 5 ערכים על נשים, ויעזור מאוד אם חברות וחברי המועדון הנכבד יכינו רשימה של 20-30 ערכים שעומדים בקריטריונים האלה, אפשר מתוך ויקיפדיה:מועדונים/מועדון 51%/רעיונות לכתיבה אגסי - שיחההאם הצלבתם מידע2? 02:20, 11 בדצמבר 2023 (IST)[]

אם תוכל לראות ברעיונות לכתיבה בדף המועדון הכי למטה יש נשות אקדמיה. כולן שם פרופסוריות ומעלה.תעדיף שאכניס אותן להצעות? קשה לי לבחור Hila Livne - שיחה 08:35, 11 בדצמבר 2023 (IST)[]

אגסי הוספתי לדף המיזם של טיפול דחוף כמה רעיונות Hila Livne - שיחה 08:40, 11 בדצמבר 2023 (IST)[]

לאחרונה התווסף ערך נשים במלחמת חרבות ברזל, בעיני ערך עם פוטנציאל רב. לצערי הושמה עליו תבנית חשיבות מהר מאד, אשמח מי שיכולה לתרום לערך ולהוסיף לו עוד מידע כדי להבהיר את חשיבותו Hila Livne - שיחה 13:50, 6 בנובמבר 2023 (IST)[]

אני מניחה שהדיון הזה ילך לכיוונים מקטינים ולא נעימים. לכן, אני ממליצה לרשום את הטיעונים באופן ענייני ולא להיסחף להתנגחויות. כל דיוני החשיבות האלה בענייני נשים הם מתישים ושוחקים. מי שהגיב עד כה לא ישנה את דעתו ולכן גם אם הנימוקים יהיו חזקים - בסוף זה ממילא יגיע להצבעה. SigTif - שיחה 18:21, 6 בנובמבר 2023 (IST)[]
הייתי שמחה להרחיב את הערך משמעותית כדי לתת לו מקום נכון Hila Livne - שיחה 07:08, 7 בנובמבר 2023 (IST)[]
תודה רבה Hila Livne על העלאת הנושא. אשמח מאוד לסיוע בכתיבת הערך, אני כותבת בין לבין. חשוב לי גם לתרגם אותו בהמשך לאנגלית. במצב הנוכחי אודה לסיוע להעברה לארגז החול, כדי לסיים את העריכה בנחת. שלומית ליר - שיחה 12:46, 7 בנובמבר 2023 (IST)[]
הערך כרגע בטיוטה:נשים במלחמת חרבות ברזל אפשר להמשיך לערוך אותו. לא מכירה את ארגז החול Hila Livne - שיחה 21:37, 7 בנובמבר 2023 (IST)[]

שלום לחברי המועדון החשוב הזה, בעמוד שיחה:סיבובי ההופעות המכניסים ביותר בכל הזמנים בידי נשים מתנהל דיון לשינוי שמו, שכרגע נראה יותר כתרגום מכונה לא מוצלח. אשמח להתייחסותכם לדיון בדגש על המילה נשים בשם הערך. אני הבעתי שם התנגדות להצבת המילה נשים בשם הערך. מדובר בזמרות-אמניות, אין פה עניין לשם המגדר. כמו בערך על סיבוב ההופעות המכניסים ביותר בכל הזמנים בידי אמנים לטינים (שגם בו נערך דיון לשיפור השם). הצעתי שהכותרת תהיה: "סיבובי ההופעות המכניסים ביותר של אמניות" או "סיבובי הופעות האמניות המכניסים ביותר". מה דעתכם? תודה IfatE - שיחה 09:01, 8 בנובמבר 2023 (IST)[]

תרגום לא מוצלח. הייתי הולכת על השם הראשון "סיבובי ההופעות המכניסים ביותר של אמניות" השני נשמע פחות טוב. אמא של - שיחה 13:20, 8 בנובמבר 2023 (IST)[]
תודה אמא של, אשמח אם תוכלי להגיב בדף השיחה של הערך.

מקבץ הנשים היפות בעולם[עריכת קוד מקור]

אני מבקשת עצה בנוגע למקבץ שבועי עתידי שכותרתו "הנשים היפות בעולם". אנא ראו את הדיון בשיחת ויקיפדיה:המקבץ השבועי/הנשים היפות בעולם. אני סבורה שאין מקום בוויקיפדיה למקבץ כזה אך נראה לי שמלבד להלין על כך לא עשיתי דבר. סיון ל - שיחה 12:25, 8 בנובמבר 2023 (IST)[]

מסכימה איתך שאין מקום למקבץ כזה באנציקלופדיה. אמא של - שיחה 13:18, 8 בנובמבר 2023 (IST)[]
מסכימה בהחלט. התייחסתי לכך בדף המקבץ ותייגתי את שני אבנשטיין, חסר תקנה, דוג'רית, בר-כח, סיון_ל, פיראוס, TalyaNe, ארנה רז, NoyNoyAzu, Anatisr, bambiker, SigTif, SocialTechWorker, קפקא, Nizzan Cohen, אמא של, טועןבעלי הידע בפמיניזם. IfatE - שיחה 22:49, 8 בנובמבר 2023 (IST)[]
גם אני מסכימה שאין לכך מקום בויקיפדיה Sofiblum - שיחה 22:53, 8 בנובמבר 2023 (IST)[]
תודה סיון שהבאת לידיעתנו את הדיון ההזוי הזה. הגבתי גם שמה ומקוה שהרעיון יפול מהר. אשמח אם תעדכני אם לא כך הדבר. לעיתים קשה לעקוב אחרי כל התופעות השליליות המתרחשות בויקיפדיה בבת אחת . Hila Livne - שיחה 23:58, 8 בנובמבר 2023 (IST)[]

התחלתי לתרגם את הערך על הפסיכיאטרית גי'ן שינודה בולן (Jean Shinoda Bolen). אשף התרגום לא מתרגם את התבנית בתחילת הערך (שכוללת בטבלה בצד את הנתונים של האישיות: שנת לידה, עיסוק, תארים, וכו'). מה ניתן לעשות? Kulli Alma - שיחה 22:52, 11 בנובמבר 2023 (IST)[]

ערב טוב Kulli Alma, עדיף להוסיף את הטבלה הזו בסוף הכתיבה, אחרי שמעבירים את הערך למרחב הערכים ומקשרים אותו לפריט ויקינתונים המתאים. הפרטים בתבנית נשאבים בצורה אוטומטית מוויקינתונים, ולא צריך לתרגם אותם. אם תצטרכי הכוונה להוספת התבנית אחרי שתסיימי עם התרגום, אשמח לעזור. ‏Saifunny‏ 𐫱 שיחה 01:08, 12 בנובמבר 2023 (IST)[]
חן חן לך סייפני : ) Kulli Alma - שיחה 08:43, 12 בנובמבר 2023 (IST)[]
@Saifunny וכולםן - העברתי את הערך למרחב הערכים. מוזמנות.ים להגיב ולערוך. איך אני מקשרת לויקינתונים? ולשפות נוספות? Kulli Alma - שיחה 09:58, 19 בנובמבר 2023 (IST)[]
באתר wikidata את מחפשת Jean Shinoda Bolen - שמה מצד ימין יש טבלה של שפות - הכי למטה בטבלת השפות את רושמת מצד שמאל HE (עברית) ומצד ימין את שם הערך בעברית ולוחצת על כפתור publish מעל הטבלה. Hila Livne - שיחה 10:16, 19 בנובמבר 2023 (IST)[]
זה הצליח, תודה רבה! Kulli Alma - שיחה 11:14, 19 בנובמבר 2023 (IST)[]

אני לא מצליח למצוא באינטרנט תמונות ברישיון חופשי לנשים שכתבתי עליהם ערך. הבנתי שאפשר לבקש מבעלי תמונות לשחרר את התמונה לשימוש בויקיפדיה. איך עושים את זה?

(אני כותב בעיקר על פרופסריות. במקרה הזה, בדרך כלל יש תמונה באתר האוניברסיטה או באתר האישי של הפרופסורית.) Galaranty - שיחה הי Galaranty קודם כל כדאי ללמוד לחתום באמצעו 4 פעמים הסימן הזה ~ :) לגבי תמונות, לרוב אין תמונות לשימוש חופשי של אנשים, צריך לפנות אליהם ישירות. במקרה של פרופסוריות המייל שלהן מופיע באתר שלהן באוניברסיטה. הכי טוב זה לשלוח להן מייל ולבקש שיתוף פעולה. כדאי לזכור שחלקן לא מעונינות בערך בויקיפדיה, למרות שרובן משתפות פעולה. חלק גם לא יענו לך, לצערינו. יש ממש כאן למעלה הסבר איך להעלות תמונות. אתה צריך לבקש אישור שימוש מהצלם של התמונה - לשלוח לו מייל עם הטקסט הבא

בזאת אני מאשר/ת שאני היוצר/ת או בעל/ת הזכויות המלאות ביצירה ____

.אני מסכים/מסכימה לפרסם את היצירה בהתאם לתנאי רישיון CC-BY-SA 3.0 כפי שמופיע בדף https://he.wikipedia.org/wiki/WP:CC-BY-SA. (ניתן לבחור רישיון אחר מרשימת הרישיונות הקבילים)

אני מאשר/ת שאני מעניק/ה לכל אחד או אחת את הזכות להשתמש ביצירה ולשנות אותה בהתאם לצורכיהם, כל עוד הדבר נעשה בהתאם לתנאים המפורטים ברישיון ולחוקים מתאימים אחרים.

אני מודע/ת לכך שזכויות היוצרים ביצירה שמורות לי ושומר/ת על הזכות לקבל קרדיט בהתאם לתנאי הרישיון.

אני מודע/ת לכך שהרישיון הנ"ל נוגע רק לעניין זכויות היוצרים, ואני שומר/ת על האפשרות לנקוט באמצעים נגד כל מי שיעשה ביצירה שימוש שיש בו הוצאת לשון הרע, הפרה של זכויות פרט, חוקי סימנים מסחריים וכיוצא באלה.

אני מאשר/ת כי הסכמתי היא בלתי חוזרת וכי היצירה עשויה להישמר לצמיתות בכל מיזם של קרן ויקימדיה.

תאריך ______, שם בעל/ת הזכויות ביצירה:________ יש הסבר מפורט לגבי תמונות כאן למעלה בדיון המון בהצלחה Hila Livne - שיחה 21:08, 14 בנובמבר 2023 (IST)[]

ניסיתי להעלות תמונה לויקישיתוף לפי ההנחיות. שלחתי במייל שרשור עם הסכמה של הצלם. כנראה לא הגדרתי נכון את זכויות היוצרים או משהו דומה. מישהי יכולה לעזור לי במענה להודעה שקיבלתי? זה הטקסט שהיה במייל ששלחתי: אני, צלם התמונה המצורפת, מאשר להשתמש בתמונה שצילמתי ושזכויות היוצרים עליה שייכות לי ברישיון CC-BY-SA-4.0. בברכה. סטניסלב דרמן שם התמונה: נונה קושנירוביץ' תודה רבה, SigTif - שיחה 08:50, 16 בנובמבר 2023 (IST)[]

בוקר טוב SigTif,
נראה שכשצרפת את התבנית על כך שאישור מחכה באימייל, שכחת לצרף גם את תבנית זכויות היוצרים של התמונה - {{cc-by-sa-4.0}} ובשל כך בוט הוסיף לה את התבנית שאומר שהיא מיועדת למחיקה, כי לא היו עליה פרטים של זכויות יוצרים.
אני חושבת שאת יכולה למחוק את התבנית של הבוט ולהוסיף את זו תחת הרשיונות. מקף, תוכל לעזור?
תודה, ‏Saifunny‏ 𐫱 שיחה 09:32, 16 בנובמבר 2023 (IST)[]
שלחת מייל עם האישור ל - permissions-he@wikimedia.org Hila Livne - שיחה 09:33, 16 בנובמבר 2023 (IST)[]
תודה סייפני והילה, כן - שלחתי את המייל. SigTif - שיחה 12:43, 16 בנובמבר 2023 (IST)[]
@SigTif @Hila Livne @Saifunny אני חושב שהכי טוב זה לשלוח את הקישור של מקף (אמצא אותו בהמשך) לבעלי הזכויות. איילשיחה 20:56, 16 בנובמבר 2023 (IST)[]
הקישור הזה. איילשיחה 14:28, 20 בנובמבר 2023 (IST)[]
קיבלתי אישור על התמונה. תודה לעוזרים ולעוזרות. SigTif - שיחה 08:00, 21 בנובמבר 2023 (IST)[]

אשמח שתשתתפו בהצבעה בעמוד שיחה:סיבובי ההופעות המכניסים ביותר בכל הזמנים בידי נשים. ההצבעה נמצאת תחת הכותרת הצבעה, לא בעמוד נפרד . נערך שם דיון אגרסיבי, ובמקרה או לא מאופיין מגדרית.

2 ההצעות להצבעה הן:

1."סיבובי ההופעות המכניסים ביותר של נשים"

2."סיבובי ההופעות המכניסים ביותר של אמניות"

תודה IfatE - שיחה 21:19, 21 בנובמבר 2023 (IST)[]

בעמוד הראשי של ויקיפדיה מוצגת בכל יום תמונה מומלצת מתחלפת. מבדיקה מדגמית קצרה עולה כי ברובן המכריע מופיעים גברים, באופן שלא משקף את היותן של נשים כמחצית מכלל האנושות. אני מציעה כי המשתתפים והמשתתפות במועדון 51% יפעלו גם בתחום הזה, אם ע"י הצעת תמונות ואם ע"י השתתפות בדיונים הקיימים בויקיפדיה:תמונה מומלצת/הוספה למומלצות/דיונים. סיון ל - שיחה 12:55, 22 בנובמבר 2023 (IST)[]

סיון כל כך חשוב! אני לא ממש מכירה את המיזם הזה, מה סגנון התמונות שמציגים שם? Hila Livne - שיחה 15:14, 22 בנובמבר 2023 (IST)[]
אם הבנתי נכון, אפשר להציע שתי תמונות בעל פעם. אולי כדאי שנכין לנו רשימה של הצעות כולל תאריכים מתאימים - למשל ימי הולדת של נשים משמעותיות. SigTif - שיחה 17:34, 22 בנובמבר 2023 (IST)[]
@Hila Livne, אלה יכולות להיות תמונות בכל נושא: אישים, מבנים, בעלי חיים, איורע היסטורי וכיו"ב. אבל "משום מה" כמות התמונות שמופיעות בהן נשים היא זעומה.
@SigTif, זה רעיון מצוין :) סיון ל - שיחה 08:35, 23 בנובמבר 2023 (IST)[]
פתחתי ראש פרק בתוך החלק של רעיונות. @סיון ל, תוכלי לרשום שם דוגמא לתמונה של אישה שהיית ממליצה עליה, כולל כל הפרטים הנדרשים, ואז אנחנו ננסה להוסיף עוד כאלה? SigTif - שיחה 14:56, 23 בנובמבר 2023 (IST)[]
תודה @SigTif. ניסיתי להוסיף רשומה אבל משהו בעיצוב השתבש לי ועכשיו יש שני סעיפים של "תמונה מומלצת". למה אין תוכן עניינים בדף? זה היה מקל את הניווט בו. סיון ל - שיחה 08:25, 24 בנובמבר 2023 (IST)[]
תודה, @סיון ל. נראה לי שסידרתי את זה. אמור להיות לך בצד ימין סרגל ניווט. ראיתי את התמונה והצבעתי בעדה, נראית לי מיוחדת. אחפש עוד ואוסיף לרשימה שלנו. בשלב הזה אני לא מרגישה שאני מבינה מספיק איך הדברים עובדים בתמונה מומלצת כדי להציע תמונות בעצמי. SigTif - שיחה 08:42, 24 בנובמבר 2023 (IST)[]
זה חדש גם לי . אבל זה מספיק מעצבן כדי שאטבול את האצבע בבריכה הזאת; מקסימום לא ייצלח. סיון ל - שיחה 08:50, 24 בנובמבר 2023 (IST)[]
סיון ל יוזמה מעולה, תודה. הצבעתי בהצעתך בעמוד תמונה מומלצת IfatE - שיחה 09:03, 24 בנובמבר 2023 (IST)[]
הסתקרנתי, אז בדקתי את היחס בין תמונות של גברים לתמונות של נשים בחודשים שעברו (לא כולל תקופת המלחמה). קודם כל התמונות יפות ומעניינות, שנית - נראה שמי שאחראי.ת על השיבוץ מודע.ת (לאחרונה) לצורך בייצוג שוויוני. ושלוש - שימו לב למגמה החיובית שחלה בחודשים האחרונים:
אפריל 4:1
מאי 2:1
יוני 5:1
יולי 5:1
אוגוסט 5:5
ספטמבר 4:2 SigTif - שיחה 09:09, 24 בנובמבר 2023 (IST)[]
תודה על הבדיקה SigTif אלה באמת נתונים משמחים. ותודה סיון ל על הפניית תשומת הלב שלנו לעניין הזה. Hila Livne מה דעתך על התמונה של אור לבני בן יהודה שמופיעה בערך שלה? היא נראית לי מתאימה לימים האלה Sofiblum - שיחה 09:26, 24 בנובמבר 2023 (IST)[]
לי היא נראית טובה ומתאימה. אני לא בטוחה לגבי האיכות הויזואלית שלה. אצלי היא נראית קצת מגורענת. אם מציעים אותה, צריך לדעתי להוסיף גם שני משפטים לתיאור. SigTif - שיחה 10:00, 24 בנובמבר 2023 (IST)[]
רעיון מצוין - סופי Hila Livne - שיחה 13:25, 24 בנובמבר 2023 (IST)[]
SigTif איך עושים את זה? אני ממליצה על הניסוח הזה (מוזמנות לערוך אותו): "סגן אלוף אור לבני בן יהודה, מפקדת גדוד קרקל, עוטרה בצל"ש אלוף פיקוד דרום ובאות מצטיינת הרמטכ"ל. באוקטובר 2023 הגדוד בפיקודה הרג למעלה מ-100 מחבלים והציל עשרות חיילים" Sofiblum - שיחה 13:33, 24 בנובמבר 2023 (IST)[]
מצויין Hila Livne - שיחה 13:57, 24 בנובמבר 2023 (IST)[]
נשמע טוב. גם אני עדיין מנסה להבין איך זה עובד. SigTif - שיחה 14:51, 24 בנובמבר 2023 (IST)[]
@Sofiblum, את יכולה להעתיק את קוד המקור של מה שאני העליתי לעמוד הדיונים של התמונה המומלצת, ואז לשנות בו את הפרטים הנדרשים: שם התמונה והתיאור. SigTif - שיחה 09:16, 8 בדצמבר 2023 (IST)[]
מצטערת אבל אני לא מבינה את מה את מבקשת שאני אעתיק. בבקשה תסבירי Sofiblum - שיחה 09:58, 8 בדצמבר 2023 (IST)[]
הי סופי, אני ממש לא מומחית לעריכה בעזרת קוד מקור, אז מה שאני עושה זה שאני לקוחת דוגמא דומה, מעתיקה אותה ואז משנה את הפרטים לפי הצורך. ראי סרטון הדגמה כאן. אולי יש כאן מישהי מומחית יותר שתוכל להסביר לך טוב יותר. SigTif - שיחה 14:45, 8 בדצמבר 2023 (IST)[]
אני לא יודעת על איזה דף דיונים את מדברת. בבקשה תשימי קישור Sofiblum - שיחה 20:50, 8 בדצמבר 2023 (IST)[]
ראי את הקישור שסיון שמה למעלה. SigTif - שיחה 21:28, 8 בדצמבר 2023 (IST)[]
בוצע בהצלחה, תודה Sofiblum - שיחה 22:27, 8 בדצמבר 2023 (IST)[]
שימו לב שהקריטריונים הטכניים של איכות התמונה שם נוקשים מאוד ולכן התמונה שהצעתי לא מתקבלת באהדה. תעלו רק תמונות ברמת איכות מספקת Sofiblum - שיחה 09:31, 9 בדצמבר 2023 (IST)[]
זה נכון, @Sofiblum. נלמד את זה לאט לאט. אבל האם ראית שבזכות החשיפה התמונה הוכנסה לערך נשים במלחמת חרבות ברזל? SigTif - שיחה 10:08, 9 בדצמבר 2023 (IST)[]
עכשיו רואה, יופי Sofiblum - שיחה 14:52, 9 בדצמבר 2023 (IST)[]
BAswim, IsraPara2, אולי יש לכם הצעות לתמונה מומלצת של ספורטאית? SigTif - שיחה 09:11, 8 בדצמבר 2023 (IST)[]
@יודוקוליס, אתה פעיל מאוד בפרוייקט של תמונות מומלצות וגם חבר במועדון 51%. נשמח אם תוכל לאתר תמונות טובות של נשים (למשל נשים מההיסטוריה) ולהעלות גם אותן לפרוייקט. SigTif - שיחה 13:50, 22 בדצמבר 2023 (IST)[]
@SigTif העלתי עכשיו להצבעה תמונה של גולדה מאיר. תוכלי להביע את עמדתך שם. יודוקוליסהמכולת • הצטרפו למיזם יחסי החוץ! 14:05, 22 בדצמבר 2023 (IST)[]
רוב תודות! SigTif - שיחה 18:10, 22 בדצמבר 2023 (IST)[]
  • מיכל אסקפה ונאורה אבן-זהב
    מיכל אסקפה ונאורה אבן-זהב
  • נבחרת כדורסל 1968
    נבחרת כדורסל 1968
  • קרולין טביב
    קרולין טביב
  • מורן סמואל
    מורן סמואל
  • פסקל ברקוביץ
    פסקל ברקוביץ
  • אורה אנלין
    אורה אנלין
  • IsraPara2 - שיחה 11:23, 8 בדצמבר 2023 (IST)[]

    מצוין. תודה רבה! SigTif - שיחה 14:37, 8 בדצמבר 2023 (IST)[]

    יש מלא תמונות

    BAswim - שיחה 18:27, 8 בדצמבר 2023 (IST)[]

    תודה רבה, BAswim? (לא חתמת). אני כבר מילאתי את המכסה השבועית שלי (מותר רק שתיים בשבוע), אבל אעלה אחת מהן בשבוע הבא. תודה! SigTif - שיחה 18:04, 8 בדצמבר 2023 (IST)[]
    אולי בריג'יד קוסגיי או אלסיה זקיני ? Hila Livne - שיחה 09:53, 9 בדצמבר 2023 (IST)[]
    @Hila Livne, נראה לי שהתמונות שלהן פחות יפות ומקצועיות מאשר למשל התמונה של סימון ביילס או מורן סמואל. מכיוון שהדגש הוא על התמונה, לא הייתי מציעה דווקא אותן, אבל אפשר לנסות. לדעתי, כשמעלים תמונה לדיון, כדאי לרשום גם תיאור מעניין שמספר איזה שהוא סיפור ואם אפשר להציע תאריך מתאים לפרסום של התמונה הזו. SigTif - שיחה 10:11, 9 בדצמבר 2023 (IST)[]
    צריך לחשוב על מישהי רלונטית לאקטואליה? או תמונה מההיסטוריה? Hila Livne - שיחה 10:26, 9 בדצמבר 2023 (IST)[]
    זאת יכולה להיות כל תמונה שהיא באיכות טובה ובגודל גדול. לדעתי צריך להיות לה ערך אסטטי ורצוי סיפור מעניין מאחוריה. עכשיו כשנכנסתי לזה קצת יותר, אני לא בטוחה עד כמה החשיבות של ייצוג נשים בתמונה מומלצת היא גדולה. התמונה מוצגת רק יום אחד, ולא משתמשים בה שוב בשנים הבאות. אם ניקח לדוגמא את התמונה של אור לבני בן יהודה, התמונה שלה לא נבחרה להיות תמונה מומלצת בגלל מגבלות טכניות, אבל אחד העורכים הוסיף אותה לערך נשים במלחמת חרבות ברזל, שם היא תקבל הרבה יותר חשיפה. SigTif - שיחה 16:56, 13 בדצמבר 2023 (IST)[]
    אני חושבת שאת צודקת. לא בטוח שיש לזה חשיבות כל כך גדולה בהקשר של ייצוג נשים, אבל כדאי לזכור אם נתקל בתמונות נשים איכותיות ומעניינות להמליץ עליהן Sofiblum - שיחה 23:08, 13 בדצמבר 2023 (IST)[]
    לא ביקרתי בעמוד הזה לאחרונה אז פספסתי הרבה מהדיונים כאן. אוסיף רק לגבי ההערות האחרונות - (מיעוט) חשיבות של תמונה מומלצת - זה אולי נראה חולף וחסר חשיבות, אבל זה חלק מהמרחב הציבורי שלנו ולכן יש, לדעתי, חשיבות רבה להנכיח בו נשים. גם פרסומות זה דבר חולף ובכל זאת אני נזעקת למראה השחתת תמונות נשים או למצער התעלמות מוחלטת מקיומן. סיון ל - שיחה 12:36, 18 בדצמבר 2023 (IST)[]

    בהמשך לדיון החשוב פה, העליתי ב-ויקיפדיה:תמונה מומלצת/הוספה למומלצות/דיונים הצעה לתמונה ובה פסל של סיגלית לנדאו, מוזמנים להתייחס. לדעתי יש חשיבות סימלית בהגברת נוכחות נשית גם בתמונות היום, כחלק מהייצוג במרחב הציבורי. ואגב, זה משמעותי בעיניי גם בהיבט המודעות של עורכים בויקיפדיה. IfatE - שיחה 20:37, 26 בדצמבר 2023 (IST)[]

    זה הקישור הנכון https://he.wikipedia.org/wiki/ויקיפדיה:תמונה_מומלצת/הוספה_למומלצות/דיונים#סיגלית_לנדאו
    לצערי גם אני חושבת שהתמונה לא מספיק איכותית, אבל מודה לך על המאמץ לקדם את העניין Sofiblum - שיחה 21:16, 26 בדצמבר 2023 (IST)[]

    נפתחה ההצבעה על שינוי שם הערך מילת נשים. מוזמנים ומוזמנות להצביע: ויקיפדיה:רשימת ערכים במחלוקת/:מילת נשים. SigTif - שיחה 18:07, 28 בנובמבר 2023 (IST)[]

    שלום לכולן.ם. התחלתי לכתוב טיוטה על פגיעות מיניות במהלך מתקפת חמאס בשבעה באוקטובר. יש שלד ראשוני עם חלוקה לפרקים ומידע בסיסי. הוא מסתמך ברובו על דו"ח שפורסם על ידי רופאים לזכויות אדם. אשמח מאוד לעזרה בהרחבה ושיפור של הערך כדי להעביר אותו למרחב הערכים בהקדם. בשל חשיבות הנשוא מבחינה בינלאומית אני מעוניין גם לתרגם אותו. לכן יהיה מעולה אם תוכלו להתמקד בהוספת מקורות באנגלית, למרות שאל תגבילו את עצמכן אם מה שיש אלו מקורות בעברית.

    כמובן שאזהרת טריגר לגבי תוכן הערך.

    https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%98%D7%99%D7%95%D7%98%D7%94:%D7%90%D7%9C%D7%99%D7%9E%D7%95%D7%AA_%D7%9E%D7%99%D7%A0%D7%99%D7%AA_%D7%91%D7%9E%D7%AA%D7%A7%D7%A4%D7%AA_%D7%97%D7%9E%D7%90%D7%A1_%D7%91%D7%A9%D7%91%D7%A2%D7%94_%D7%91%D7%90%D7%95%D7%A7%D7%98%D7%95%D7%91%D7%A8_2023#%D7%94%D7%AA%D7%99%D7%99%D7%97%D7%A1%D7%95%D7%AA_%D7%91%D7%99%D7%A0%D7%90%D7%9C%D7%95%D7%9E%D7%99%D7%AA

    SocialTechWorker - שיחה 17:45, 4 בדצמבר 2023 (IST)[]

    תודה רבה על הערך החשוב Hila Livne - שיחה 07:48, 5 בדצמבר 2023 (IST)[]
    אלימות מינית במתקפת הפתע על ישראל 2023 - ניתן לראות אותו כאן Hila Livne - שיחה 07:49, 5 בדצמבר 2023 (IST)[]
    מצטרפת לתודות על הערך החשוב, הוספתי לו מעט פרטים. במקביל העליתי ערך על כוכב אלקיים-לוי שייסדה את הנציבות האזרחית לפשעי חמאס נגד נשים וילדים. Sofiblum - שיחה 07:52, 5 בדצמבר 2023 (IST)[]

    האם יש דרך להגדיל את מספר הערכים המומלצים בנושא נשים? בספירה גסה נראה שיש כרגע 15 ערכים על נשים מתוך 120 ערכי אישים מומלצים, כלומר כ-10% בלבד. האם לדעתכן כדאי לנסות לפעול באופן אקטיבי כדי (1) להציע ערכים איכותיים על נשים להצבעה כערכים מומלצים ו(2) לטייב ערכים על נשים כדי שניתן יהיה להעלות אותם להצבעה? מתייגת את ברק אברגיל להתייעצות. תודה, SigTif - שיחה 10:07, 8 בדצמבר 2023 (IST)[]

    מודע למצב העגום, אני באופן אישי כתבתי מומלצים על שני סינגלים של להקת בנות ומלחינה. כעת מועמדים להמלצה להקת בנות וזמרת. עם-זאת, איני יכול להכריח כותבים אחרים לתת עדיפות לנשים, כיוון שכל ערך יכול להיות מומלץ. ברק אברגיל ~ דברו איתי ~ זוכרים את המוזיקה הישראלית ~ מיזם האירוויזיון 11:33, 8 בדצמבר 2023 (IST)[]
    תודה, @Barak a, אם תיתקל בערכי נשים שנראה לך שהן קרובות לסף המתאים, אשמח אם תוכל לעדכן אותנו כאן במועדון ואנחנו ננסה לשפר אותם ואז להעמיד להצבעה. SigTif - שיחה 11:58, 8 בדצמבר 2023 (IST)[]
    רעיון מצויין. אשמח לתמוך. Kulli Alma - שיחה 12:33, 8 בדצמבר 2023 (IST)[]
    אין בעיה. ברק אברגיל ~ דברו איתי ~ זוכרים את המוזיקה הישראלית ~ מיזם האירוויזיון 12:48, 8 בדצמבר 2023 (IST)[]
    @Barak a, מה דעתך על הערך נשים במדע? יש לו פוטנציאל? SigTif - שיחה 12:33, 11 בדצמבר 2023 (IST)[]
    היי, תוכלי לשלוח לי הודעה בדף השיחה לגבי ערך זה? אזכור לקרוא אותו. נושא זה יכול להיות בהחלט ערך מומלץ. ברק אברגיל ~ דברו איתי ~ זוכרים את המוזיקה הישראלית ~ מיזם האירוויזיון 18:04, 11 בדצמבר 2023 (IST)[]
    יוזמה מבורכת, אני בפנים. IfatE - שיחה 13:09, 8 בדצמבר 2023 (IST)[]
    אכן רעיון מצוין. תומכת Sofiblum - שיחה 12:39, 11 בדצמבר 2023 (IST)[]
    גם אני. סיון ל - שיחה 12:29, 18 בדצמבר 2023 (IST)[]
    @SigTif אולי זה יהיה לא רלוונטי עכשיו, אבל יש לי בבית שני ספרים על גולדה מאיר. אני חושב שאמשיך בהרחבת הערך שקטעתי ביולי בשנה שעברה ואולי אציע אותו למדור המומלצים. יודוקוליסהמכולת • הצטרפו למיזם יחסי החוץ! 23:18, 2 בינואר 2024 (IST)[]
    מציין שהערך דסטיניז צ'יילד הפך למומלץ. מועמד להמלצה גם בערך על אלבומה של מדונה. אני יותר חזק במוזיקה, מוכן לעזור בכל מה שתצטרכו. ברק אברגיל ~ דברו איתי ~ זוכרים את המוזיקה הישראלית ~ מיזם האירוויזיון 23:23, 2 בינואר 2024 (IST)[]
    מעולה ברק, איזה יופי Hila Livne - שיחה 09:46, 3 בינואר 2024 (IST)[]

    קראתי מאמר על ליזי עובד שייה - אישיות מרשימה - https://www.haaretz.co.il/gallery/galleryfriday/2023-11-23/ty-article-magazine/.highlight/0000018b-f12d-d6a0-a7ff-f97f9b3e0000 -

    האם מתאים לכתוב ערך בהתאם?

    הי ‏Yosisc, לא הכרתי. קראתי בריפרוף ונראה לי שכן אבל תצטרך כמה מקורות (לא מספיק אחד). לדעתי יש חשיבות כי היא נספחת תרבות בשוודיה ובגלל הצטברות נושאים (אבל יתכן שיהיו רבים שלא יסכימו עם זה ונתגלגל להצבעות). אם יש מקורות בשוודית (או באנגלית) שיראו את חשיבות פעילותה שם, זה יעזור. ‏Pixie.ca‏ • שיחה 06:58, 13 בדצמבר 2023 (IST)[]
    האם מתאים לבקש מליזי טיוטא לערך? Yosisc - שיחה 10:11, 13 בדצמבר 2023 (IST)[]
    https://www.youtube.com/watch?v=Vtm6si6EkiU נראה שהיא במאית והיו לה תפקידים בשגרירות Hila Livne - שיחה 12:03, 13 בדצמבר 2023 (IST)[]

    כדאי לפנות אליה לשיתוף פעולה, אבל קודם לכן לראות אם יש מספיק מקורות ומספיק מידע עליה באינטרנט. לאחר שתבנה את הבסיס כטיוטה - תוכל לפנות אליה כדי שתשלים לך המידע החסר Hila Livne - שיחה 12:01, 13 בדצמבר 2023 (IST)[]

    האם נראה לכם שהיא תעמוד במבחן החשיבות? חבל להשקיע עבודה ואח"כ שהערך יימחק. מתייגת את @אגסי להתייעצות. SigTif - שיחה 16:51, 13 בדצמבר 2023 (IST)[]
    יותר רלוונטי לתייג מחקן ממכלילן... איילשיחה 17:00, 13 בדצמבר 2023 (IST)[]
    מוסכם. את מי אתה מציע, @אייל? SigTif - שיחה 17:56, 13 בדצמבר 2023 (IST)[]
    לדעתי כן, לפי המקורות Hila Livne - שיחה 17:56, 13 בדצמבר 2023 (IST)[]
    מבדיקה ראשונית, לדעתי יש סיכוי סביר שיש לה חשיבות, אבל צריך לבדוק יותר לעומק. הבעיה שיש לגביה מעט חומר ברשת והוא מפוזר בהרבה אתרים, למשל, בארכיון אתר הבמה כתוב: ליזי עובד שיה ,מחזאית, במאית ומתרגמת, בוגרת אוניברסיטאות יו.סי.אל.איי והסורבון, שמשה כנספחת התרבות של ישראל בשבדיה, מתרגמת מחזות ל"הבימה" משנת 2006. ‏ אגב לבעלה יש ערך ב-5 ויקיפדיות (אנ'), אך לא בעברית, ואין ספק לגבי חשיבותו. ולאייל, מי שרוצה להיות בטוח שלא תונח תבנית חשיבות ישאל מחקן. מי שרוצה לדעת סיכויי שרידות, ישאל מכלילן לא קיצוני:) אגסי - שיחההאם הצלבתם מידע2? 20:26, 13 בדצמבר 2023 (IST)[]
    דוג' למחקן שפוי היא גילגמש אבל לא חושב שצריך אני לויידע אם יש חשיבות אבל אני בטוח שהיא תעבור דיון. איילשיחה 23:33, 13 בדצמבר 2023 (IST)[]

    ‏Yosisc, לדעתי החשיבות גבולית. מציעה לך להתייעץ עם Lostam, מומחה לעניין חשיבות אנציקלופדית. IfatE - שיחה 13:49, 24 בדצמבר 2023 (IST)[]

    במעט שקראתי כאן ובכתבה ב"הארץ", אני לא מוצא חשיבות אנציקלופדית, וסביר להניח שאם ייכתב תונחהעל הערך תבנית חשיבות. Lostam - שיחה 14:35, 24 בדצמבר 2023 (IST)[]

    פירסמתי גם בדף ויקיפדיה:מזנון
    מיזם ויקיפדיה:מיזמי ויקיפדיה/מיפוי ערכי נשים ישראליות ללא תמונה נפתח על ידי במרץ 2018 ובמסגרתו השגנו תמונות רבות לערכים שונים של נשים. הפסקתי לטפל במיזם כשעשיתי הפסקה מעריכה הוויקיפדיה. במסגרת המיזם השגתי 77 תמונות מלשכת העיתונות הממשלתית של נשים שהיה עליהן ערכים אבל לא הייתה תמונה חופשית. תמונות נוספות הושגו על יד עורכות ועורכים נוספים. אין באפשרותי לטפל יותר במיזם שעדיין מוגדר כפעיל.

    אני מחפשת עורכת או עורך שייקחו על עצמם את הובלת המיזם. ערן בזמנו יצר את רשימת הערכים חסרי התמונות. צריך לעדכן את הרשימה. כי אפשר להניח שהתווספו ערכים חדשים וגם התווספו תמונות. אני מעריכה שערן יסכים לסייע שוב.

    אז מי מוכנה או מוכן להוביל את המיזם הזה באהבה פרח בשבילך חנה Hanayשיחההִכנסו לארכיון ההיסטורי של העיר נשר 21:13, 16 בדצמבר 2023 (IST)[]

    חנה Hanay אני מוכנה אמא של - שיחה 21:31, 16 בדצמבר 2023 (IST)[]
    ברוכה הבאה למועדון שלנו חנה. תודה שפרסמת כאן בקשה יפה ומיזם יפה Hila Livne - שיחה 22:00, 16 בדצמבר 2023 (IST)[]
    מצטרפת לדברים, ממש אחלה של מיזם. תודה חנה Sofiblum - שיחה 00:31, 17 בדצמבר 2023 (IST)[]
    הי אמא של, אז תכתבי זאת בבקשה גם במזנון, שם העליתי דיון המחפש מוביל למיזם. צריך להתחיל עם מיפוי התמונות החסרות. מציעה שתפני לערן בדף שיחתו ותבקשי ממנו שיכין את המיפוי. בהצלחה. חנה Hanayשיחההִכנסו לארכיון ההיסטורי של העיר נשר 14:19, 17 בדצמבר 2023 (IST)[]
    תודה על ההתגייסות אמא של Sofiblum - שיחה 14:26, 17 בדצמבר 2023 (IST)[]
    הי משתמשת:אמא של, אני מעדיפה לענות על שאלותיך בתוך הוויקיפדיה, כדי שגם אחרות תקראנה ותלמדנה. לאחר שערן ייתן את הרשימה של הערכים, יש לעדכן את הרשימות המחולקות ל-25 קבוצות. בדקתי למשל עכשיו ידנית מספר ערכים ברשימה 1 ומצאתי שלמאיה בז'רנו יש כבר תמונה, כך גם למרים אביגל, אז עדכנתי בטבלה ברשימה 1. תסתכלי בגרסאות קודמות מה עשיתי. בעזרת המידע שערן ייתן לך תוכלי לעדכן את הרשימות הקיימות ואני בטוחה שתצטרכי להוסיף רשימות כי נוספו ערכים. חשוב שתחלקי לקבוצות, מקל על העדכון וחסך התנגשויות עריכה. ממליצה שתגייסי מתנדבות ומתנדבים נוספים שייסייעו לך. בהצלחה. חנה Hanayשיחההִכנסו לארכיון ההיסטורי של העיר נשר 18:42, 17 בדצמבר 2023 (IST)[]
    חנה Hanay תודה. אם יעלו שאלות אפנה אליך לעזרה. אמא של - שיחה 21:29, 17 בדצמבר 2023 (IST)[]
    בהחלט. אני לרשותך. אבל עדיף שהכל יעשה כאן שיהיה גלוי, וגם אחרות ואחרים ילמדו חנה Hanayשיחההִכנסו לארכיון ההיסטורי של העיר נשר 10:44, 18 בדצמבר 2023 (IST)[]
    חנה Hanay אשמח להבין מדוע יש חשיבות לטורים בטבלה "קישור לתמונה" "שם הקובץ באוסף התצלומים הלאומי".
    נראה לי שניתן להסיר מהקובץ, המאוד ארוך, את הנשים שהוספה להן תמונה ולהשאיר רק את אלו שהתמונה היא בשימוש הוגן. אמא של - שיחה 00:00, 20 בדצמבר 2023 (IST)[]
    המאגר הגדול הראשון של התמונות הגיע מלע"מ. פניתי לניצן חן מנכ"ל לע"מ והוא הסכים לאשר העלאת תמונות שעדיין לא פגו זכויות יוצרים, אבל ביקש לקבל במדויק את שם הקובץ. הציון בטבלה היה כלי עזר. שווה לעשות שוב בדיקה באתר לע"מ לגבי תמונות נוספות.
    לגבי ההצעה שלך: "נראה לי שניתן להסיר מהקובץ, המאוד ארוך, את הנשים שהוספה להן תמונה" ממש לא. את מסירה את ההיסטוריה של הפרויקט. איך נדע מה הפרויקט השיג? מה שצריך לעשות הוא לפתוח הוא טבלה נוספת ולהעביר לשם את כל הערכים שיש להן תמונה. אפשר לעשות טבלה נפתחת בלחיצה לא יעמיס על הדף. ראי דוגמה שעשיתי בערך על הארכאולוג פלינדרס פיטרי. רשימת אתרים שהוא חפר בהם. חנה Hanayשיחההִכנסו לארכיון ההיסטורי של העיר נשר 12:35, 20 בדצמבר 2023 (IST)[]
    תודה אמא של - שיחה 00:42, 21 בדצמבר 2023 (IST)[]

    בערך אפליה מינית יש שתי שורות על אפליה מינית כלפי נשים בישראל וכ-30 שורות על אפליה מינית כלפי גברים. זה יוצר רושם כאילו הגברים האם אלה שחווים אפליה משמעותית. האם יש מישהי או מישהו שמתמצאת בנושא ויכולה להשלים את המידע על אפליית נשים? SigTif - שיחה 10:45, 18 בדצמבר 2023 (IST)[]

    יש בערך הרבה תוכן על אפליית נשים. הניסוח קצת מבלבל, אבל הפרק "אפליה מינית לטובת גברים" עוסק באפליית נשים.
    אגב, בערך אפליית נשים יש תבנית שכתוב. התבנית קיימת כבר הרבה זמן, כדאי לבחון אם היא עדיין רלוונטית. אם כן, אולי חברי המועדון יכולים לקחת חלק בשכתוב. Galaranty - שיחה 12:25, 18 בדצמבר 2023 (IST)[]
    ראו את החלק הספציפי על אפליה_מינית#במדינת_ישראל. הדגש הבולט שם הוא על האפלייה של גברים, ולא על האפלייה של נשים. SigTif - שיחה 13:09, 18 בדצמבר 2023 (IST)[]
    צודקת Galaranty - שיחה 13:14, 18 בדצמבר 2023 (IST)[]

    נתקלתי בדיון מחיקה הזה בויקיפדיה באנגלית שאולי יעניין את המועדון להשתתף בו. כמו כן, הקרב של יחידת השריון זכה לערכים גם ברוסית ואוקראינית. IsraPara2 - שיחה 03:01, 21 בדצמבר 2023 (IST)[]

    תודה רבה על ההצעה, תרגמתי הערך, אשמח לביקורת עמיתות ולעזרה במציאת מקורות נוספים בעברית, חלק מהמקורות באנגלית היו ברוסית בכלל @IsraPara2 טיוטה:קרב צוות טנק ישראלי הכולל רק נשים (2023) בנוסף מה לדעתכן צריך להיות שם הערך? Hila Livne - שיחה 12:00, 21 בדצמבר 2023 (IST)[]

    מביאה לידיעתכם ערך חדש בעיני מאד חשוב ומעניין שעזרתי לערוך עקרון דרדסית של העורכת BLKW, כנסנה לערך. Hila Livne - שיחה 22:11, 22 בדצמבר 2023 (IST)[]

    חשוב ומעניין מאוד! כל הכבוד על הערך Sofiblum - שיחה 22:17, 22 בדצמבר 2023 (IST)[]
    כל הכבוד. ערך חשוב. אמא של - שיחה 00:05, 23 בדצמבר 2023 (IST)[]
    ערך מעניין, תודה על התרומה.
    כמה נקודות:
    1. אם הערך נכתב כחלק מהמועדון, כדאי להוסיף לדף השיחה את תבנית המועדון.
    2. בפרק "דוגמאות" לא היו מקורות. העתקתי את המקורות מהערך באנגלית, אבל יש דוגמאות שאתן הוספתן, וכרגע אין להם מקור.
    3. אנקדוטלית, מרגיש לי שהמצב השתפר בשנים האחרונות. רוב הערך מתייחס למדיה מלפני 10 שנים, אם לא מלפני 30 שנים. לתחושתי האישית, המגמה בעשור האחרון הייתה חיובית (רואים את זה אפילו בבחלק מהדוגמאות שניתנו: מארוול, אושן 11 (אושן 8) ומלמחת הכוכבים השתפרו מאז שפורסמו המקורות שהערך מתבסס עליהם). אם התחושה שלי לא מוטעית, בעיני שווה למצוא דרך לתת לזה יחס בערך, זה יהפוך אותו ליותר אופטימי ומדויק.
    Galaranty - שיחה 00:14, 23 בדצמבר 2023 (IST)[]
    תודה רבה. הוספתי מקורות גם לדוגמאות הישראליות. לגבי השיפור, מוזכר שיש מגמת היפוך כמו בסרט "מכסחות השדים" שבו יש ברכה נשי לגמרי. את חושבת שיש מידע נוסף שכדאי לכתוב? בפאנלים חדשותיים אין הרבה שיפור במגמה. BLKW - שיחה 10:32, 23 בדצמבר 2023 (IST)[]
    אה, לא נתתי את הדעת למשפט על היפוך המגמה. אולי זה מספיק. העברתי את מיקום המשפט כך שיסתדר יותר כרונולוגית.
    עדיין, לתחושתי יש שיפור יותר רחב מרק כמה franchises שעשו סרט אחד עם קאסט נשי לגמרי (מה שמוזכר בערך), אבל די קשה למדוד את זה. כרגע אני לא יודע איך להכניס את זה לערך. Galaranty - שיחה 12:19, 23 בדצמבר 2023 (IST)[]
    יפה ומעניין! הסרתי את תבנית דרדסים שאינה רלוונטית, והוספתי ראו גם וקישורים מערכים אחרים. SigTif - שיחה 12:33, 23 בדצמבר 2023 (IST)[]

    אני שואל את השאלה בעקבות הדיון כאן, שבו נטען שאין חשיבות אוטומטית לפרופסור חבר. Galaranty - שיחה 00:43, 23 בדצמבר 2023 (IST)[]

    שלום @Galaranty, אני מוצאת את העדרם של כללים ברורים בנושא מאד מתסכל. אנשים כותבים לפעמים "פרופסור" ובעצם מתכוונים "פרופסור חבר" או "פרופסור מן המניין"... כיוון שנכוותי לאחרונה, והיום היה לי קצת פנאי, חיפשתי בארכיון ומצאתי כמה דיונים. פה (2012) כולם מסכימים על פרופסור מן המניין אבל חלק מהעורכים (שעדיין פעילים) תומכים בחשיבות אוטומטית גם לפרופסור חבר. פה (2014) דוד שי כותב "ביחס לפרופסור (פרופסור חבר או פרופסור מן המניין) ברירת המחדל היא שהוא ראוי לערך", אבל מתווכחים איתו על זה. פה (2018) נראה שיש הסכמה של שני עורכים על "הרף אצלנו כיום הוא אכן פרופ' חבר במסלול רגיל". פה (אפריל 2019) "מקובל שכל פרופסור זכאי לערך (גם פרופסור חבר)". פה (אוקטובר 2019) נאמר "הסטנדרט דה-פקטו בויקיפדיה העברית הוא שאפשר לכתוב ערך על כל פרופ' חבר" ועדיין ממשיך דיון... את הדיון שהזכירו בקישור שנתת אפילו לא העלתי בחכתי בחיפוש שלי (ואני שמחה שהיא לא התקבלה כי לדעתי היא מגבילה מדי). ‏Pixie.ca‏ • שיחה 03:45, 23 בדצמבר 2023 (IST)[]
    בהחלט מתסכל. מה קורה בפרקטיקה? היו מקרים של מחיקת ערכים על פרופסור חבר? Galaranty - שיחה 11:34, 23 בדצמבר 2023 (IST)[]
    ותודה על הסקירה של דיוני עבר :) Galaranty - שיחה 12:20, 23 בדצמבר 2023 (IST)[]
    @Galaranty, אני מציעה להבחין בין שלושה דיונים:
    1. את הדיון העקרוני כדאי לקיים בשיחת_ויקיפדיה:עקרונות_וקווים_מנחים_ליצירת_ערכי_אישים#קריטריונים_לחשיבות_של_אנשי_אקדמיה.
    2. את הדיון הספציפי על סיגל אורן, כדאי לקיים בדף השיחה שלה.
    3. וכאן כדאי להמשיך ולשאול כל שאלה שתעזור לך להבין את המצב.
    כיום ישנה עמדה מקובלת ורחבה שכל מי שבעל.ת תואר פרופסור עומד.ת ברף החשיבות. עמדה זו אינה פורמלית או רשומה, אך היא העמדה המקובלת. בניגוד למה שכתבה @Pixie.ca, אני לא חושבת שקיימת מחלוקת בעניין, ואם היא קיימת אז היא לא גדולה, לדעתי. המחלוקת שהתעוררה בעבר היתה ביחס לחוקרת שיש לה תואר Assistant Professor, תואר זה לא נחשב לתואר פרופסור, אלא מקביל לתואר "מרצה בכיר" בישראל. ראה דיון כאן. SigTif - שיחה 12:59, 23 בדצמבר 2023 (IST)[]
    תודה, SigTif. בעניין אסיסטנט פרופסור, אוסיף עוד לינק למען השלמות ולמען עורכים שיגיעו לפה בעתיד: חלופה עברית לאסיסטנט פרופסור. ‏Pixie.ca‏ • שיחה 19:49, 24 בדצמבר 2023 (IST)[]

    היי חברות, כתבתי ערך על דמות שאני מעריכה, אם מישהי תוכל לבצע גימורים זה יסייע לי, כמובן שלהכל יש מקורות. יעל - שיחה 13:12, 9 בינואר 2024 (IST)[]

    היי יעל, שימי כאן קישור לערך. תודה! Sofiblum - שיחה 13:47, 9 בינואר 2024 (IST)[]
    יש קישור בכותרת. איילשיחה 14:24, 9 בינואר 2024 (IST)[]
    אה, לא ראיתי, תודה Sofiblum - שיחה 14:25, 9 בינואר 2024 (IST)[]
    העברתי. יעל - שיחה 15:13, 9 בינואר 2024 (IST)[]
    יעל ברוכה הבאה וכל הכבוד על הערך. האם תוכלי להוסיף עוד מידע שיצביע על חשיבותה לעומת רופאות אחרות? נראית אישה מדהימה ומעוררת השראה אבל לא בטוח שתעמוד ברף החשיבות של ויקיפדיה Hila Livne - שיחה 16:23, 9 בינואר 2024 (IST)[]
    סגנית אלוף, אשת אקדמיה ומנהלת של גופים רבים בתחום הבריאות, נראה לי מספיק. יעל - שיחה 19:49, 9 בינואר 2024 (IST)[]
    אישה מרשימה.
    אם הערך נכתב במסגרת המיזם, ממליץ להוסיף לדף השיחה את התבנית: {{מועדון 51%}}. Galaranty - שיחה 19:06, 27 בינואר 2024 (IST)[]

    סקסיזם תעסוקתי - הזמנה להשלמת מידע על פסיקה בישראל[עריכת קוד מקור]

    תודה ל-David6988 שתרגם את הערך החשוב סקסיזם תעסוקתי (וגם הצטרף למועדון ).

    הפרק על "סקסיזם תעסוקתי בפסיקה" מתמקד בלעדית בפסיקה בארצות הברית. מזמין את מי שמכיר את הנושא או מתעניין בו להשלים את המידע. Galaranty - שיחה 19:16, 27 בינואר 2024 (IST)[]

    איזה יופי Hila Livne - שיחה 22:05, 27 בינואר 2024 (IST)[]
    השלמתי את הפסיקה בישראל David6988 - שיחה 13:51, 7 בפברואר 2024 (IST)[]
    נהדר Hila Livne - שיחה 16:05, 7 בפברואר 2024 (IST)[]
    תודה Galaranty - שיחה 20:10, 7 בפברואר 2024 (IST)[]

    שלום לכולם ולכולן. כפי שהוצע כאן, כתבתי את הערך רצח נשים בישראל עם פירוט של המקרים. אחרי שהעלתי את הערך, מחקו את הקטע של הפירוט של המקרים מתוך נימוק ש:״פירוט אירועים ומקרים כרונולוגית הוא מיותר - תפקידה של אנציקלופדיה להביא את המסקנות והתוצאות, לא לחקור את מופעי התופעה״.

    ואני שואל: האם מקרים של רצח נשים שקיימים אופן מתמשך ומהווים תופעה משמעותית במדינת ישראל, חשובים פחות מאשר רשימת הסרטונים הנצפים ביותר ביוטיוב? או רשימה של טיסות חלל מאוישות?

    אשמח לפעולה שתמנע מחיקה של הדף, או להצבעה במקרה והמחיקה תבוא להצבעה.

    הערך: מקרים של רצח נשים על רקע מגדרי בישראל[עריכת קוד מקור]

    הוצע כאן לכתוב ערך עם המקרים. כעת מתקיים דיון אם להשאיר אותו או לא, וכן המלצה לשפר אותו. אשמח שתעזרו בזה, וגם בהצבעה (או הבעת דעה) בדף השיחה תודה

    הכחלת ערכים בנשים באדום[עריכת קוד מקור]

    שלום, הכחלתי כמה ערכים מתוך מיזם נשים באדום, האם יש חשיבות להוספת תבניות כגון נשים באדום ומועדון 51% ועוד תבניות רלוונטיות (כגון?) בדף שיחה? תודה. ראומה ראמן (שיחה | תרומות | מונה) לא חתם 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)[]

    בוקר טוב ראומה ראמן וברוכה הבאה, החשיבות של הוספת התבניות היא לצורך מעקב ו״הפצת המיזם״ בלבד. נחמד לראות שערך נכתב במסגרת המיזם, אחראים שיתקבלו בתבנית עשויים להכיר את המיזם בזכותה אם לא הכירו קודם, וגם התבנית מכניסה את הערך לקטגוריה שמאפשרת לראות אלו ערכים נכתבו במסגרת המיזם וכך נוכל להבין מה האימפקט שלו. ‏Saifunny‏ ♫𝄢 שיחה 07:28, 12 בפברואר 2024 (IST)[]

    היי, יש לי שתי טיוטות שאשמח לקבל פידבק לגביהן לפני שמעבירה למרחב הערכים. מירב אילון שחר - דיפלומטית, מופיעה ברשימת הערכים ליצירה של המיזם. https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%98%D7%99%D7%95%D7%98%D7%94:%D7%9E%D7%99%D7%A8%D7%91_%D7%90%D7%99%D7%9C%D7%95%D7%9F_%D7%A9%D7%97%D7%A8

    רחל מתוקי - אשת חינוך, מנהלת. כתבתי את הערך בתחילת דרכי בויקיפדיה, וכשניסיתי להעביר למרחב הערכים היה דיון לגבי החשיבות. מאז הרחבתי, ובהינתן שיש פרס על שמה, מרכז הדרכה על שמה ובניין בבית ספר על שמה, חושבת שיש מקום לערך לגביה. אשמח לעזרה במעבר על הערך, ובנוסף בהנחה שמסכימות(ים) בנוגע לחשיבות, לעזרה להעביר אותה למרחב הערכים. https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%98%D7%99%D7%95%D7%98%D7%94:%D7%A8%D7%97%D7%9C_%D7%9E%D7%AA%D7%95%D7%A7%D7%99

    תודה TheSpoongirl (שיחה | תרומות | מונה) לא חתם 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)[]

    לגבי מירב אילון שחר, ערכתי קצת והוספתי תבנית אישיות. חסרים קישורים לאורך הערך כדאי להוסיף. ערך יפה וחשוב מאד Hila Livneשיחה 13:41, 6 במרץ 2024 (IST)[]
    לגבי רחל מתוקי, גם חסרים קישורים לאורך הערך, בנוסף כדאי להוסיף משפט בתחילת הערך המדגיש את חשיבות האנציקלופדית. כל הכבוד על הערכים המקסימים Hila Livneשיחה 13:46, 6 במרץ 2024 (IST)[]
    הערכים יפים וסגנון הכתיבה בהיר ותמציתי. פרח בשבילך. SigTifשיחה 18:04, 6 במרץ 2024 (IST)[]
    תודה רבה לשתיכן @Hila Livne@SigTif, תיקנתי והעברתי למרחב הערכים. TheSpoongirlשיחה 16:51, 7 במרץ 2024 (IST)[]
    נהדר - בהצלחה! Hila Livneשיחה 23:19, 7 במרץ 2024 (IST)[]
    @TheSpoongirl, ברכות על הערכים החדשים והמוצלחים שְכּוֹיֵיח!. סיון ל - שיחה 09:00, 8 במרץ 2024 (IST)[]

    פרופ' נגה רון-צבי - עזרה בהשלמת פרטים ביוגרפיים[עריכת קוד מקור]

    היי, כתבתי ערך בסיסי על מדענית המחשב נגה רון-צבי. לצערי לא הצלחתי למצוא מידע ביוגרפי בסיסי, כמו השנים שבהם למדה או החזיקה במשרות אקדמיות. בנוסף גם לא הצלחתי למצוא את תאריך הלידה שלה.

    אשמח לעזרה בהשלמת הפרטים. Galarantyשיחה 12:36, 18 במרץ 2024 (IST)[]

    ביקשתי מחברה שביקשה מאח של פרופ' רון-צבי... והרי התשובות: נולדה - 1983. נולדה וגדלה בחיפה. תואר ראשון - 2004-2007 . מאסטר - 2007-2010 . דוקטורט - 2010-2014 . פוסט - 2014-2016 . אוניברסיטת בן גוריון - 2016-2017 . אוניברסיטת חיפה - 2017 - היום . משאירה לך להכניס את הפרטים לערך. תודה על כתיבתו! ‏Pixie.ca‏ • שיחה 🎗 04:31, 20 במרץ 2024 (IST)[]
    תודה רבה!
    אני לא בקיא מספיק בכללי המקורות בויקיפדיה. האם אפשר להשתמש במידע הזה בגוף הערך? Galarantyשיחה 08:45, 20 במרץ 2024 (IST)[]
    בויקיפדיה העברית זה אפשרי ומקובל Hila Livneשיחה 11:14, 20 במרץ 2024 (IST)[]
    מעניין. שאלות: 1) נהוג לשים הערות שוליים במקרה הזה? 2) זה לא מפר את הדרישה שמקורות יהיו ניתנים לאימות?
    בכל מקרה, שילבתי את המידע בערך. תודה רבה Pixie.ca ו-Ladypine! י Galarantyשיחה 19:18, 20 במרץ 2024 (IST)[]
    אין הערות שוליים במקרה הזה Hila Livneשיחה 20:58, 20 במרץ 2024 (IST)[]
    נהוג להחליק את זה, אבל ברמה העקרונית זה לא תקין. איילשיחה 17:03, 7 באפריל 2024 (IDT)[]

    האם יש לכן המלצה לעורכת או עורך בתשלום? שואלת בשביל חברה :) SigTifשיחה 20:22, 19 במרץ 2024 (IST)[]

    @SigTif ממליץ על Ovedc מהימן, איכותי ומקפיד על הכללים. איילשיחה 17:02, 7 באפריל 2024 (IDT)[]

    שלום לכולם, היום, ב-7 באפריל מתחילה תחרות הכתיבה לשנת 2024 בחסות ויקימדיה ישראל, שתעסוק בכתיבה על נשים. התחרות היא שלוחה של התחרות מקצרמר למובחר. מכיוון שנכתבים ערכים רבים על נשים במסגרת המועדון, תוכלו לצרף את הערכים שאתם כותבים גם לדף התחרות.
    אתם מוזמנים לקפוץ לדף התחרות ויקיפדיה:מיזמי ויקיפדיה/תחרות כתיבת ערכים על נשים/2024, לחשוב על נושאים לכתיבה (תוכלו למצוא רעיונות בדף התחרות), ולהשתתף! אני מקווה שכולם יהנו.
    נשמח לראותכם, ‏Saifunny‏ ♫𝄢 שיחה 14:00, 7 באפריל 2024 (IDT)[]

    היי, במסגרת המועדון אני כותב ערך על פרופסור Xia Peisu, שזכתה לכינוי "the mother of Chinese computing". כחלק מכתיבת הערך נתקלתי בהפניות למאמרים שאני מעוניין לקרוא, אבל לא הצלחתי להשיג אליהם גישה. הפרטים כאן. Galarantyשיחה 23:08, 8 באפריל 2024 (IDT)[]

    התחלתי לכתוב (לתרגם) במסגרת התחרות. זו פעם ראשונה שאני כותבת במסגרת תחרות או מיזם ויקיפדיה שאינו "מועדון 51%". האם יש מקום לשים על הערך המוגמר תבנית של המועדון? תודה, ‏Pixie.ca‏ • שיחה 🎗 18:52, 14 באפריל 2024 (IDT)[]

    כמובן, אין מניעה להציב את התבנית בדף השיחה. ‏Saifunny‏ ♫𝄢 שיחה 00:45, 15 באפריל 2024 (IDT)[]

    הערך מרגלית יוסף (הפניה) נמחק בעבר שכתבתיו מט ואני סבור שניתן לשחזרו בתום דיון, מכיוון שאני חושש אשמח לחוות דעת נוספת מאיתכן. איילשיחה 10:48, 12 במאי 2024 (IDT)[]

    תודה @אייל ערך יפה מאד, אני אפתח דיון ברשותך. בוא נשמע את דעת הקהילה Hila Livneשיחה 10:56, 12 במאי 2024 (IDT)[]
    ביצעתי עריכה קלה. אני בעד חשיבות הערך, אבל אני מהמקלות. SigTifשיחה 16:55, 12 במאי 2024 (IDT)[]
    למה הערך נמחק? לדעתי הוא עובר חשיבות ולו רק בגלל שנקראו רחובות על שמה. ואני סקרנית... והערות השוליים לא עוזרות לי כי הן לספרים שלא נגישים אונליין. אולי תוכל לספק את סקרנותי (כאן או בטיוטה עליה)? למה היא התנגדה למינויו של בעלה לתפקיד ראש הבד"ץ של העדה החרדית הספרדית? ולמה לחצה לנתק את יחסיו עם אריה דרעי? תודה, ‏Pixie.ca‏ • שיחה 🎗 20:23, 12 במאי 2024 (IDT)[]
    דיון החשיבות בשיחה:מרגלית יוסף Hila Livneשיחה 21:35, 12 במאי 2024 (IDT)[]
    @Pixie.ca ראש הבד"ץ זה תפקיד אנטי מדינת ישראל וכפוף לבד"ץ העדה החרדית הליטאי, היא לחצה עליו לנתק את יחסיו כנראה בגלל שלא אהבה את אישיותו (הפוליטית מדי) של האיש (כמו רבים מהעם)... איילשיחה 20:00, 13 במאי 2024 (IDT)[]
    תודה, אייל. לא קישרתי שראש הבד"ץ זה תפקיד אנטי ציוני. אני תוהה אם יש דרך לשלב את זה כהסבר, בערך (בטיוטה), כי זה מלמד עליה ועל דעותיה. ‏Pixie.ca‏ • שיחה 🎗 05:02, 14 במאי 2024 (IDT)[]
    זה כתוב בערך על העדה החרדית אני לא יודע האם זה נחשב מחקר מקורי או לא. איילשיחה 20:38, 14 במאי 2024 (IDT)[]

    היי, אספתי חומר ליצירת ערך מורחב לשושנה גרשונוביץ. אבל, כשאני מנסה לחפש את שמה, זה מוביל אותי אוטומטית לפסקה הנוגעת אליה בתוך הערך ״קצינת חן ראשית״. מישהי יודעת איך אני יכולה ליצור טיוטה וערך מלא לגביה במקרה הזה? תודה TheSpoongirl (שיחה | תרומות | מונה) לא חתם 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)[]

    שלום TheSpoongirl, תוכלי ליצור את הערך עליה בטיוטה כרגיל, וכשתרצי להעביר אותו למרחב הערכים תוכלי לבקש את ביצוע ההעברה בדף הבקשות ממפעילים. הסיבה לכך היא שהדף הוא הפניה, וכדי לכתוב את הערך מחדש צריך למחוק את ההפניה (מחיקת דפים היא הרשאה שיש למפעילי מערכת), ולאחר מכן להעביר את הטיוטה כך שתיצור את הדף מחדש. לחלופין, תוכלי לבקש כאן או בדף השיחה שלי ואני אוכל לבצע את ההעברה. ‏Saifunny‏ ♫𝄢 שיחה 17:51, 12 במאי 2024 (IDT)[]
    ליצירת טיוטה לחצי כאן טיוטה:שושנה גרשונוביץ כשתרצי לפרסם פני לוק: בקשות ממפעילים Hila Livneשיחה 19:16, 12 במאי 2024 (IDT)[]
    תודה רבה לכן, אעדכן כשאסיים לכתוב את הטיוטה. TheSpoongirlשיחה 10:24, 13 במאי 2024 (IDT)[]
    היי, אשמח אם תוכלו לעבור על הערך, ואף לסייע בהעברה @Saifunny @Hila Livne. תודה! TheSpoongirlשיחה 14:51, 15 במאי 2024 (IDT)[]
    בשמחה, אני מטפלת בערך ואעביר בקרוב. ‏Saifunny‏ ♫𝄢 שיחה 18:27, 15 במאי 2024 (IDT)[]
    העברתי, שושנה גרשונוביץ. זה ערך יפה מאוד, כל הכבוד על העבודה. ‏Saifunny‏ ♫𝄢 שיחה 18:56, 15 במאי 2024 (IDT)[]
    שכחתי לתייג TheSpoongirlSaifunny‏ ♫𝄢 שיחה 18:56, 15 במאי 2024 (IDT)[]
    תודה רבה @Saifunny TheSpoongirlשיחה 09:11, 16 במאי 2024 (IDT)[]

    אני מסתכלת על סלינה רובינסון (אנ'). ואם אוסיף שהיא יהודייה, זה יעזור לחשיבות? תודה, ‏Pixie.ca‏ • שיחה 🎗 06:10, 27 במאי 2024 (IDT)[]

    Pixie.ca, אני חושבת שיש לה, בלי קשר ליהדות, אם כי אני לא מכירה מספיק את הגופים האלו בשביל לדעת אם זה גוף שמזכה בערך. ‏♪ ‏Funcs‏ ⌘ שיחה13:07, 29 במאי 2024 (IDT)[]
    תודה, ‏Funcs, ותתחדשי על השם! אני רואה שהיא גם כיהנה כשרה במספר ממשלות. התחלתי לתרגם... תודה, ‏Pixie.ca‏ • שיחה 🎗 17:57, 29 במאי 2024 (IDT)[]

    היי, אשמח לביקורת עמיתים על טיוטה לערך שיצרתי על יעל אדמי: https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%98%D7%99%D7%95%D7%98%D7%94:%D7%99%D7%A2%D7%9C_%D7%90%D7%93%D7%9E%D7%99 תודה --TheSpoongirlשיחה 12:57, 29 במאי 2024 (IDT)[]

    ערך אינפורמטיבי על אישה מרשימה, אבל האם את בטוחה שיש חשיבות? Galarantyשיחה 22:16, 29 במאי 2024 (IDT)[]
    מסכימה, היא לא עוברת את רף החשיבות לצערי Hila Livneשיחה 10:12, 1 ביוני 2024 (IDT)[]
    TheSpoongirl לדעתי ייסוד הארגון נשים עושות שלום יכול להצדיק חשיבות אנציקלופדית, בתנאי שלא מדובר בקבוצה של נשים שהקימו אותו, כי אז כל אחת מהן פחות משמעותית לעצם ההקמה. תוכלי לפרט על זה קצת - איך הארגון קם ומה התרומה של יעל אדמי לכך? האם יש כתבות שמתייחסות לתרומה הספציפית שלה? Sofiblumשיחה 12:36, 1 ביוני 2024 (IDT)[]
    היי, תודה על התשובות. ניסיתי לחפש על התרומה הספציפית שלה להקמה ולא מצאתי פרטים. ספציפית הסיבה שחשבתי שיש חשיבות היא רשימת טיים של 12 הנשים המשפיעות בעולם. זה לא מספק לטעמכן? אם לא, אשאיר כטיוטה ואמשיך לעקוב בהמשך אחר פעילותה (בניסיון לבדל בין פעילותה האישית לבין פעילות הארגון). @Hila Livne@Sofiblum@Galaranty TheSpoongirlשיחה 13:05, 6 ביוני 2024 (IDT)[]
    השתתפות ברשימות הללו, עד כמה שאני יודעת לא מעבירה את רף החשיבות. שישאר בינתיים בטיוטה אולי בקרוב ימצא מידע נוסף ונוכל להעבירה למרחב הערכים Hila Livneשיחה 14:15, 6 ביוני 2024 (IDT)[]