לדלג לתוכן

שיחת ויקיפדיה:הטילדה הרביעית – הבדלי גרסאות

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 17 שנים מאת Harel בנושא בשעה טובה
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
Harel (שיחה | תרומות)
שורה 55: שורה 55:
:מסכים עם גילגמש. כדאי גם ליצור גרסה נוספת של הלוגו שבה הרקע הוא שקוף במקום לבן, כדי שאפשר יהיה לשחק עם הצבעים בדף בלי צורך לשנות כל פעם את הלוגו. [[משתמש:ערן|ערן]] 21:26, 16 בדצמבר 2006 (IST)
:מסכים עם גילגמש. כדאי גם ליצור גרסה נוספת של הלוגו שבה הרקע הוא שקוף במקום לבן, כדי שאפשר יהיה לשחק עם הצבעים בדף בלי צורך לשנות כל פעם את הלוגו. [[משתמש:ערן|ערן]] 21:26, 16 בדצמבר 2006 (IST)
::מי רוצה להסתבך עם פמיניסטית קומוניסטית? אז שיבחר ויקיפד. [[משתמש:דורית|דורית]] 01:06, 17 בדצמבר 2006 (IST)
::מי רוצה להסתבך עם פמיניסטית קומוניסטית? אז שיבחר ויקיפד. [[משתמש:דורית|דורית]] 01:06, 17 בדצמבר 2006 (IST)
:::אני מציע את השם '''ארבע טילדות''', עיתון הוויקיפדים. ‏[[משתמש:Harel|Harel]]‏ • [[שיחת משתמש:Harel|שיחה]] 16:23, 17 בדצמבר 2006 (IST)


== האם כל אחד יכול לערוך את העיתון? ==
== האם כל אחד יכול לערוך את העיתון? ==

גרסה מ־17:23, 17 בדצמבר 2006

כדאי להוסיף קישור לכאן מתבנית "קהילה" בראש דף השינויים האחרונים. אביעד המקורי 11:34, 16 בדצמבר 2006 (IST)תגובה

זה פיילוט בינתיים. נראה איך נתקדם ואולי נוריד את זה בכלל. אני מציע לתת למיזם החדש שבוע - שבועיים ולראות מה קורה. יש דיון במזנון. גילגמש שיחה
הגיוני. אביעד המקורי 11:39, 16 בדצמבר 2006 (IST)תגובה

מה?

מצד אחד, העיתון מנוהל בידי "מערכת" שלא ברור מי בחר, וכתוב בצורה סובייקטיבית בבירור. מצד שני, הוא מתיימר להיות "רשמי" (האם יש מקום כאן לשני עיתונים?). מוזר מאוד. גדי אלכסנדרוביץ' 11:57, 16 בדצמבר 2006 (IST)תגובה

חייבת להיות מערכת שתקבל ותדחה כתבות, אחרת העיתון לא יהיה ממוקד. כל אחד ירצה להוסיף משהו וזה בלתי אפשרי. העיתון נועד לעזור לוויקיפד למצוא את דרכו בסבך ההצעה, הדיונים וההצבעות שיש בוויקי. הוספתי את מה שחשבתי לנחוץ וחשוב ביותר. גילגמש שיחה 12:02, 16 בדצמבר 2006 (IST)תגובה
השאלה היא מי בוחר את המערכת, והאם יש מניעה ביצירת מספר עיתונים שונים (אם יתברר שיש בכך צורך כי המערכת מוטה מדי). כמו כן, יש להבדיל בין מערכת שמחליטה מה נכנס ומה לא נכנס, ובין מערכת שחווה את דעתה ונוקטת עמדה ברורה בדברים שהיא כותבת. גדי אלכסנדרוביץ' 12:04, 16 בדצמבר 2006 (IST)תגובה
(נאנח) האם אנחנו צריכים לקיים בחירות גם למערכת העיתון? אני מציע שגם העיתון יהיה NPOV (מגניב, פוליטיקה ויקיפדית. זאת סיבוכיות מסדר גבוה). בן ה. 12:08, 16 בדצמבר 2006 (IST)תגובה
אולי די לחפש הטיות? אם אתה רוצה להצטרף - אתה רק צריך לבקש. רותם - אהמ... 12:11, 16 בדצמבר 2006 (IST)תגובה
אני לא "מחפש" הטיות. אני רואה אותן נזרקות לי בכוח לפרצוף. אולי די להגיד לאחרים מה לעשות? גדי אלכסנדרוביץ' 17:09, 16 בדצמבר 2006 (IST)תגובה

אנחנו מסתדרים מצוין בלי מערכת בכל עשרות אלפי הדפים של ויקיפדיה, ודווקא כאן צריך מערכת? מערכת היא בניגוד לרוח ויקיפדיה, ולכן יש לבטלה. אין לי התנגדות שגילגמש יהיה תורם מרכזי, אבל אין לחסום אחרים. גילגמש כותב "חייבת להיות מערכת שתקבל ותדחה כתבות", ולי ברור שבשלב ראשון אין צורך במערכת. די בקביעת קווים מנחים שהכל יפעלו לפיהם. אם במשך הזמן יתברר שהעיתון מתבזר ללא מערכת, נטפל בבעיה. בנוסף, אין צורך בחתימה בסוף כל ידיעה, כשם שאין חתימה בכל שאר הדפים במרחב ויקיפדיה. דוד שי 13:16, 16 בדצמבר 2006 (IST)תגובה

הכוונה יותר לריכוז מאשר דחיה/קבלה. כמו בכל דף של ויקי, כולם יכולים להיות חלק מאותה מערכת. אני גם לא רואה ויקיפדים רצים עם כתבות מוכנות שאפשר לקבל או לדחות. לגבי החתינה - יתכן שאתה צודק, אבל לדעתי צריך לדעת מי כתב מה על מנת לדעת את נקודת השקפתו. בנוסף לכך, אני רוצה להזכיר שמדובר בפיילוט ושום דבר לא סגור. גילגמש שיחה 13:19, 16 בדצמבר 2006 (IST)תגובה
כיוון שמדובר בפיילוט, זה הזמן לשנות ולתקן. לאחר תום הפיילוט ייתכן שכל שינוי יצריך הצבעה, כעת זה הזמן לשכנע ולהשתכנע. כעיתון של ויקיפדיה, ויקיתון צריך לשקף גישה כללית, ולא דעה כזו או אחרת - לדעות יש את המזנון ודפי השיחה. נכון שבחירת הידיעה נעשית על ידי הוויקיפד שכתב אותה, אבל היא צריכה להפנות לנושא בעל חשיבות כלל ויקיפדית ולהיכתב בנייטרליות, כך שלא תהיה חשיבות לבוחר. אזכיר שגם בשבועון המכובד "האקונומיסט", הידיעות אינן חתומות. דוד שי 13:42, 16 בדצמבר 2006 (IST)תגובה
אם יהיה צורך להצביע על כל שינוי על חלק מהם או אפילו על אחת מהן, אני מושך את ידי מהפרויקט הזה. לא באתי להלחם באיש בהצבעות. לא מדובר במדיניות ולא בשום דבר כזה. אם מישהו רוצה לחוקק, לשנות וכפות משהו בעזרת החוק הכתוב, שיבושם לו, אבל בלעדי. אמשיך לפעול במגרת המרחב הראשי בלבד. גילגמש שיחה 15:49, 16 בדצמבר 2006 (IST)תגובה
צא מהלחץ, גילגמש. כל שניסיתי זה לסלק כמה חוקים (מערכת, חתימה) ששמת על ויקיתון, שהוא רעיון יפה. דוד שי 16:53, 16 בדצמבר 2006 (IST)תגובה
אין בעיה. גילגמש שיחה 21:20, 16 בדצמבר 2006 (IST)תגובה

דרוש מעצב גרפי

ראו de:Wikipedia:Kurier כדי לקבל מושג של איך דבר כזה צריך להיראות מבחינה גרפית. יש לאן לחתור. ‏Harel‏ • שיחה 12:10, 16 בדצמבר 2006 (IST)תגובה

זה רק פיילוט. חוץ מזה, אני לא מבין בגרפיקה. אני יכול לתרום באיסוף הידיעות, כתיבה ראשונית. לא יותר מזה. אני בטוח שימצא המעצב הגרפי. גילגמש שיחה 12:22, 16 בדצמבר 2006 (IST)תגובה
לא התכוונתי שאתה תהפוך למעצב, התכוונתי שיבואו הנה חרטומי המדיה-ויקי ויהפכו את זה למשהו ראוי. אני חושב שבעמוד כזה יש חשיבות מאוד גדולה לדרך ההגשה. עכשיו איך שזה נראה זה לא מושך לקריאה, זה לא נראה כמו שופר רציני. ‏Harel‏ • שיחה 12:24, 16 בדצמבר 2006 (IST)תגובה
טוב, פרסמתי את העניין במזנון ובדף שיחתו של ערן. אני מקווה שזה ימשוך את המעצבים. אני חושב כרגע על מדורים נוספים. אסתכל גם על העיתונים המקבילים בשפות האחרות. לא חשבתי על זה עד שאמרת במפגש שיש לשכנים עיתונים ואימצתי את הרעיון יחד עם רותם. אנחנו באמת זקוקים למעצב. גילגמש שיחה 12:35, 16 בדצמבר 2006 (IST)תגובה
מעיון בעתון הגרמני יש כמה לקחים חשובים: הכתבות מכסות כל מיני תחומים, חלקם לא נוגעים ישירות לוויקי הגרמני, אלא למיזמי האחות, לנעשה בקרן ויקימדיה, ועוד כהנה וכהנה. הן גם יכולות להתמקד בכל מיני תופעות מקומיות. שנית, סגנון הכתיבה הוא סגנון מגזיני-ז'ורנליסטי, בשונה מהסגנון המקובל בוויקיפדיה גופא. וזה טוב שכך. אחרת, אם רק כותבים איזו רשימה של התפתחויות אחרונות, תקבל העתק של לוח המודעות. אני חושב שכדי להוסיף תכנים בשלב הראשון, ובמיוחד בגלל קוטננו היחסי, בהחלט ראוי לתרגם כתבות רלוונטיות מאנגלית או משפות אחרות. ‏Harel‏ • שיחה 12:41, 16 בדצמבר 2006 (IST)תגובה
Harel, מה עם דוגמה אישית? דוד שי 14:38, 16 בדצמבר 2006 (IST)תגובה
בעיצוב?!? אני בקושי מצליח לעשות טבלאות של שלוש על שלוש. בינתיים אסתפק בהפרחת הרעיון אתמול במפגש ובמתן עצות של קיביצער. אחר כך אשמח לתרום תכנים. ‏Harel‏ • שיחה 14:39, 16 בדצמבר 2006 (IST)תגובה
התכוונתי לדוגמה אישית של תרגום כתבה מוויקי זרה. דוד שי 16:57, 16 בדצמבר 2006 (IST)תגובה
מצא חן בעיניי בדוגמה הגרמנית שהעיתון כתוב בטורים, כמו עיתון רגיל. יש מצב לעשות זאת גם אצלנו? אביעד המקורי 19:53, 16 בדצמבר 2006 (IST)תגובה
מה שברור לי שלהם יש פורמט יותר צבעוני ויותר נעים לעין. המצב עכשיו הרבה יותר טוב מבבוקר, אבל עדיין נראה קצת כמו גרסה משוכלל של לוח המודעות. מאוד מונוטוני למראה. ‏Harel‏ • שיחה 20:32, 16 בדצמבר 2006 (IST)תגובה
אבל אם מסתכלים על הקוד של הדף שלנו (בגרסה הקודמת) ומשווים לשלהם אז אנחנו מנצחים אותם בנוקאוט :) שינתי לעיצוב דומה לשלהם, כי זה באמת יותר נעים למראה וגם פשוט יותר לעריכה של טכנופובים. ערן 21:22, 16 בדצמבר 2006 (IST)תגובה

בשעה טובה

סיפתח מוצלח! אני כבר מחכה לגיליון הבא... דרך אגב "הויקיפד" או "הוויקיפד"? בברכה. ליש 16:15, 16 בדצמבר 2006 (IST)תגובה

זה מה שקורה שנותנים לדיסלקט לעשות לוגו. דרור 16:22, 16 בדצמבר 2006 (IST)תגובה
"הוויקיפד", אבל מה רע בשם "ויקיתון"? חוץ מזה, העיצוב החדש יפה. דוד שי 16:57, 16 בדצמבר 2006 (IST)תגובה

"הוויקיפד" או "ויקיתון" מה שיוחלט, הנה מה שהכנתי:

יות ≈שחייה≈ 17:08, 16 בדצמבר 2006 (IST)תגובה

מעולה. אתה מעצב מקצועי? דרור 17:42, 16 בדצמבר 2006 (IST)תגובה
אתה יכול להעלות את אותו קובץ בעברית מבלי המסגרת השחורה מסביב, ובאותו שם קובץ? דרור 17:43, 16 בדצמבר 2006 (IST)תגובה
בעיניי בחירת הפונטים לא מוצלחת, העיצוב הכללי כן. ‏Harel‏ • שיחה 17:44, 16 בדצמבר 2006 (IST)תגובה
יפה מאוד. רק צריך לשנות את הטקסט שמתחת לכותרת - אין צורך לציין "העיתון העברי הראשון של..." אפשר פשוט עיתון הוויקיפדיה. ערן 17:58, 16 בדצמבר 2006 (IST)תגובה

אחי גרפיקאי מקצועי וחלקיק (ממש קטן) מכשרונו "נדבק" גם עלי. דרור, לא הבנתי למה הכוונה ב"אותו קובץ בעברית"? איזה מהם? הראל, יש עשרות רבות של פונטים, איזה לדעתך יתאים? נראה, אני יעלה כמה דוגמאות. יות ≈שחייה≈ 19:37, 16 בדצמבר 2006 (IST)תגובה

עוד עיצוב:

אני מעדיף את השם "ויקיתון" על פני ה"ויקיפד" מכמה טעמים: ראשית, השם "ויקיתון" מגלם בתוכו את הקיצורים של "ויקיפדיה" ו"עיתון", שנית השם "הוויקיפד" מטעה במקצת. לכן, אני מציע לאמץ את הלוגו של הוויקיתון ולא את זה של הוויקיפד. גילגמש שיחה 21:24, 16 בדצמבר 2006 (IST)תגובה
מסכים עם גילגמש. כדאי גם ליצור גרסה נוספת של הלוגו שבה הרקע הוא שקוף במקום לבן, כדי שאפשר יהיה לשחק עם הצבעים בדף בלי צורך לשנות כל פעם את הלוגו. ערן 21:26, 16 בדצמבר 2006 (IST)תגובה
מי רוצה להסתבך עם פמיניסטית קומוניסטית? אז שיבחר ויקיפד. דורית 01:06, 17 בדצמבר 2006 (IST)תגובה
אני מציע את השם ארבע טילדות, עיתון הוויקיפדים. ‏Harel‏ • שיחה 16:23, 17 בדצמבר 2006 (IST)תגובה

האם כל אחד יכול לערוך את העיתון?

הכותרת ממצה את השאלה, אני חושב. האם כל אחד יכול לערוך את העיתון? בברכה, _MathKnight_ (שיחה) 21:25, 16 בדצמבר 2006 (IST)תגובה

כעקרון, כן. הקפד בבקשה לא להסחף ולא להוסיף דיונים שוליים או לא חשובים. בינתיים מדובר בפיילוט בלבד וכאן יוצגו רק הדיונים המהותיים או המעניינים שמצאת. בעתיד, יהיו מדורים נוספים ושם אפשר יהיה לפתוח דיונים נוספים. בנוסף לכך, דפים אחדים (כמו לוח המודעות) ימוזגו לתוך הוויקיתון ויהיו ממדוריו. גילגמש שיחה 21:27, 16 בדצמבר 2006 (IST)תגובה
לפי דעתי כדאי לחתום את עריכת העיתון הראשון. אם יש צורך ניתן ליצור עיתון בתכיפות גבוהה, אך אסור שהעיתון ישמש כלוח מודעות, מזנון וכו'... כל טוב, תומאס שיחה 22:22, 16 בדצמבר 2006 (IST)תגובה


תכיפות

לדעתי אפשר להוציא את העיתון פעם בשבוע. דרור 01:12, 17 בדצמבר 2006 (IST)תגובה

זה אכן מה שחשבנו. יתכן שאפילו פעם בשבועיים, מאחר שמדובר בפרויקט של ממש. תלוי כמה ויקיפדים ירתמו לענין בסופו של דבר, אחרי שהויכוחים יסתיימו. רותם - אהמ... 01:13, 17 בדצמבר 2006 (IST)תגובה

קומיקס

אני סקרן אם אפשר לתרגם את הקומיקס מאנגלית - לצורך זה נדרשים שני דברים, הראשון - שיהיו ערכים גם אצלנו, והשני - שאלת זכויות יוצרים (נראה לי שהקומיקס הוא במסגרת GNU ואז אין בעיה לתרגם). הבעיה היחידה שנותרה - שאני לא מוצא את הארכיון של הקומיקסים באנגלית . דרור 01:15, 17 בדצמבר 2006 (IST)תגובה