Verliefd op collega

30-06-2024 15:49 139 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik lees al een tijdje mee, en nu wil ik graag jullie mening ergens over vragen.

Ik ben 5 jaar geleden gescheiden en heb mijn leven weer prima op orde. Ruim 3 jaar geleden startte ik een nieuwe baan en daar was hij. Nog nooit zoiets meegemaakt en van het ene op het andere moment was ik verliefd. Het voelde allemaal heel natuurlijk tussen ons. We werkten niet samen, maar als ik hem tegen kwam dan was er een spanning/ een blik. Soms even kletsen maar hij zocht nooit echt contact.

Uiteindelijk na een werkoverleg waar we wel samen aanwezig waren zijn we in gesprek geraakt. Superleuk maar: hij bleek al meer dan 20 jaar getrouwd met zijn jeugdliefde (ze hebben 2 kinderen samen).

Dus voor mij was het toen klaar en ik nam gevoelsmatig afstand, of althans dat probeerde ik. In de periode ons gesprek stuurde hij nog wel een aantal berichtjes via whatsapp. Beetje flirterig op zich wel, maar nooit voor meer contact of afpreken of iets. Een keer wel een berichtje avonds laat (hij was uit met vrienden en had teveel gedronken), maar dat zag ik pas de volgende dag. Omdat hij getrouwd is stuurde ik ook nooit zelf wat, dus dat bloedde dood. Op werk nog wel eens een ietwat ongemakkelijk gesprek samen (de spanning bleef), en soms zo’n blik. Maar dat was het wel.

Ondertussen was ik na mijn scheiding inmiddels weer klaar voor een relatie en ben online gaan daten. Maar dat werkte niet want hij zat in mijn hoofd. Ik bleef hem ook steeds tegenkomen omdat we inmiddels op dezelfde locatie werkten. Ik wilde zo graag van mijn verliefdheid af! Werkte veel thuis op de dagen dat ik wist dat hij er zou zijn, plande zelfs vakanties zo in dat ik hem langer niet zag etc. Dit werkte wel een beetje maar de verliefdheid bleef.

Een keer kwam ik hem tegen op kantoor en ik was het gewoon beu. Meer mijn eigen gevoel dan hem hoor, maar ik reageerde koeltjes en vermeed zijn blik. Dat was de start van een nieuwe fase, en hij ging mij ook ontwijken en wegkijken. Maar de verliefdheid bleef nog steeds.

Via een collega hoorde ik begin dit jaar dat hij in scheiding lag.

We zitten momenteel in een fase dat er soms weer oogcontact is, ik zie dat hij op mij reageert. En hij is nu gescheiden. Alleen is hij inmiddels intern van baan veranderd en zit nu in de directie van mijn unit (niet mijn directe manager, maar wel in lijn daarboven). Hij plant overleggen in bij de vergaderruimte op mijn afdeling (andere collega’s vragen zich af waarom hij daar altijd zit, want hij heeft toch een eigen verdieping met zijn team). We krijgen budget voor een extra teametentje toegekend van hem (wat atypisch is, want normaal wijzen ze alles af). Jaja.

En ik weet niet wat ik ermee moet. Hij is net gescheiden, hij moet zijn draai zonder zijn relatie eerst weten te vinden, eerst zijn leven zelf op orde. En dan heb je nog onze werkverhouding. Hij was vanaf de start al manager binnen de organisatie en ik medewerker, maar compleet andere unit. Nu val ik direct onder hem en (overheid) ik weet niet eens of een relatie dan wel mag. En sowieso met de huidige focus op seksueel grensoverschrijdend gedrag op de werkvloer denk ik niet dat hij een move gaat maken. Al zou dit in mijn geval niet ongewenst zijn ;) hij weet dat op zich niet. Hij weet denk ik niet eens of ik wel vrijgezel ben bedenk ik me nu.

Of ik wil van dit gevoel af (tips?), maar ik vrees dat ik dan een andere baan moet gaan zoeken en dat wil ik eigenlijk niet want mijn werk vind ik echt heel leuk (los van hem). Of ik wil meer dan wat blikken van ‘m.

Wat zouden jullie doen?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik geloof dat ik al lang van baan veranderd was. Maar jij ziet hem nog steeds zitten voor een relatie (nu hij gescheiden is), ondanks onderstaande:

Uiteindelijk na een werkoverleg waar we wel samen aanwezig waren zijn we in gesprek geraakt. Superleuk maar: hij bleek al meer dan 20 jaar getrouwd met zijn jeugdliefde (ze hebben 2 kinderen samen).

Dus voor mij was het toen klaar en ik nam gevoelsmatig afstand, of althans dat probeerde ik. In de periode ons gesprek stuurde hij nog wel een aantal berichtjes via whatsapp. Beetje flirterig op zich wel, maar nooit voor meer contact of afpreken of iets. Een keer wel een berichtje avonds laat (hij was uit met vrienden en had teveel gedronken), maar dat zag ik pas de volgende dag

Onbetrouwbaar sujet vind ik hem. Als je daar geen problemen mee hebt (ook in je relaties niet) dan kun je ervoor gaan.

Ik vind dat jij je heel netjes gedragen hebt hoor maar jeetje, je baan (en/of de spanning) moet wel heel erg leuk zijn dat je dit al drie jaar opzoekt/slechts deels uit de weg gaat.
Alle reacties Link kopieren Quote
wat ik zou doen is hem weer eens een watsapje sturen..
Alle reacties Link kopieren Quote
VGM1980 schreef:
30-06-2024 17:44
wat ik zou doen is hem weer eens een watsapje sturen..
Dat zou ik ook doen!
Alle reacties Link kopieren Quote
'Het voelde allemaal heel natuurlijk tussen ons.'....voor jou. Je weet niet hoe het voor hem voelt.

Hij is je direct leidinggevende. Ik zou zeggen: Niet schijten in je etensbak.

Als het positief zou uitpakken, dan kun je niet allebei op dezelfde afdeling blijven werken.

Als het niet positief uitpakt, dan wordt het heel akward.
Alle reacties Link kopieren Quote
S-Groot schreef:
30-06-2024 17:35
Ik geloof dat ik al lang van baan veranderd was. Maar jij ziet hem nog steeds zitten voor een relatie (nu hij gescheiden is), ondanks onderstaande:





Onbetrouwbaar sujet vind ik hem. Als je daar geen problemen mee hebt (ook in je relaties niet) dan kun je ervoor gaan.

Ik vind dat jij je heel netjes gedragen hebt hoor maar jeetje, je baan (en/of de spanning) moet wel heel erg leuk zijn dat je dit al drie jaar opzoekt/slechts deels uit de weg gaat.
Ja ik snap je punt en heb ook een hekel aan getrouwde mannen die vreemdgaan of aandacht zoeken. Doe daar niet aan mee. Maar gevoel doe je niet zoveel aan he?

Mijn baan is echt, echt heel leuk inhoudelijk met een fijn team, veel vrijheid en ruimte voor ontwikkeling. Dus eigenlijk wil ik helemaal niet weg. Ik kom niet van hem los, maar er zit ook geen vooruitgang in.

De gesprekken en berichtjes waren niet raar overigens hoor, beetje doorpraten (online) op onze live gesprekjes. Al zaten er wel opmerkingen in dat ik er goed uit zie op de profielfoto op whatsapp en een flirt smiley/ knipoog en grapjes. Dat idee. En ik denk dat zijn huwelijk toen al niet zo lekker liep al zei hij daar niets over.
Alle reacties Link kopieren Quote
Liz23liz5 schreef:
30-06-2024 17:51
Dat zou ik ook doen!
Ja, zou kunnen. Maar wat stuur ik dan? Zo uit het niets...
Alle reacties Link kopieren Quote
VGM1980 schreef:
30-06-2024 17:44
wat ik zou doen is hem weer eens een watsapje sturen..
En ik ook.
Ik heb het meegemaakt bij 2 collega's, ook de ene leidinggevend (ook overheid trouwens). Dat is toen heel netjes opgelost. Werd transparant over gedaan en de leidinggevende werd overgeplaatst naar een andere afdeling in een ander gebouw waardoor ze werkinhoudelijk niets meer met elkaar te maken hadden.
maree wijzigde dit bericht op 30-06-2024 17:55
0.11% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Je - Ja - maart.

Je kan er iets mee doen, dan maar dan zou ik van te voren wel de mogelijke gevolgen voor je huidige werkplek incalculeren.

Het kan namelijk zo zijn dat bij succes jij naar een andere afdeling moet en dat het bij niet succes een ongemakkelijke situatie wordt.
Alle reacties Link kopieren Quote
FaceofOZ schreef:
30-06-2024 17:55
Je - Ja - maart.

Je kan er iets mee doen, dan maar dan zou ik van te voren wel de mogelijke gevolgen voor je huidige werkplek incalculeren.

Het kan namelijk zo zijn dat bij succes jij naar een andere afdeling moet en dat het bij niet succes een ongemakkelijke situatie wordt.
Ik snap je punt zo goed! En ik vind mijn huidige baan zo leuk, maar hem ook. Dit speelt al jaren en ik kom er niet vanaf.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat een gedraai.

Ga gewoon het gesprek eens aan met hem. Over je gevoelens, over zijn scheiding en hoe zaken nu gaan met hem. Of hij al toe is aan een nieuwe relatie en zo ja, met jou?

Waarom die spanning in stand laten als je ook gewoon even om tafel kan samen. Ik snap dat niet hoor.
...
Alle reacties Link kopieren Quote
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Alle reacties Link kopieren Quote
maree schreef:
30-06-2024 17:55
En ik ook.
Ik heb het meegemaakt bij 2 collega's, ook de ene leidinggevend (ook overheid trouwens). Dat is toen heel netjes opgelost. Werd transparant over gedaan en de leidinggevende werd overgeplaatst naar een andere afdeling in een ander gebouw waardoor ze werkinhoudelijk niets meer met elkaar te maken hadden.
Dit geeft me een beetje moed :-D
Alle reacties Link kopieren Quote
Er zijn wel meer leuke banen.

Er zijn ook wel meer leuke mannen.

Wat ik in ieder geval niet zou doen, is je na een paar dates of na een paar weken laten verleiden om een soort geheime vriendin te worden en ook voor een soort re-bound-relatie zou ik uitkijken. Het is wel belangrijk dat hij je ook nuchter leuk vindt.

Ik zou voor jezelf wel helder hebben wanneer de leuke baan voorgaat en wanneer je voor deze man gaat. Ik zou namelijk niet zomaar voor een paar keer rollen in een hotel je baan op het spel zetten of de sfeer op het werk.
Alle reacties Link kopieren Quote
Rooss4.0 schreef:
30-06-2024 17:58
Wat een gedraai.

Ga gewoon het gesprek eens aan met hem. Over je gevoelens, over zijn scheiding en hoe zaken nu gaan met hem. Of hij al toe is aan een nieuwe relatie en zo ja, met jou?

Waarom die spanning in stand laten als je ook gewoon even om tafel kan samen. Ik snap dat niet hoor.
Zou je dat echt zo durven? Ik zal wel een moeilijke zijn hoor haha maar jeetje.
En hoe begin ik dat gesprek??
Alle reacties Link kopieren Quote
FaceofOZ schreef:
30-06-2024 18:02
Er zijn wel meer leuke banen.

Er zijn ook wel meer leuke mannen.

Wat ik in ieder geval niet zou doen, is je na een paar dates of na een paar weken laten verleiden om een soort geheime vriendin te worden en ook voor een soort re-bound-relatie zou ik uitkijken. Het is wel belangrijk dat hij je ook nuchter leuk vindt.

Ik zou voor jezelf wel helder hebben wanneer de leuke baan voorgaat en wanneer je voor deze man gaat. Ik zou namelijk niet zomaar voor een paar keer rollen in een hotel je baan op het spel zetten of de sfeer op het werk.
Ja goed punt van de rebound. Na zo'n lang huwelijk.

Ik ben niet het type voor geheime vriendin, dus dat gaat hem sowieso niet worden hoor. Hij is ook helemaal geen player type overigens.
Alle reacties Link kopieren Quote
anonymouse1 schreef:
30-06-2024 17:54
Ja, zou kunnen. Maar wat stuur ik dan? Zo uit het niets...
Als je hem ziet op het werk hem losjes aanspreken? Als hij jou leuk vindt dan zal hij dat als een signaal opvatten om zelf ook weer contact met jou te initiëren.
Alle reacties Link kopieren Quote
Rooss4.0 schreef:
30-06-2024 17:58
Wat een gedraai.

Ga gewoon het gesprek eens aan met hem. Over je gevoelens, over zijn scheiding en hoe zaken nu gaan met hem. Of hij al toe is aan een nieuwe relatie en zo ja, met jou?

Waarom die spanning in stand laten als je ook gewoon even om tafel kan samen. Ik snap dat niet hoor.
Dit dus!
Alle reacties Link kopieren Quote
anonymouse1 schreef:
30-06-2024 18:04
Ja goed punt van de rebound. Na zo'n lang huwelijk.

Ik ben niet het type voor geheime vriendin, dus dat gaat hem sowieso niet worden hoor. Hij is ook helemaal geen player type overigens.
Haal eerst al die beren van de weg, gewoon een ontspannen praatje maken!
Alle reacties Link kopieren Quote
anonymouse1 schreef:
30-06-2024 15:49
Uiteindelijk na een werkoverleg waar we wel samen aanwezig waren zijn we in gesprek geraakt. Superleuk maar: hij bleek al meer dan 20 jaar getrouwd met zijn jeugdliefde (ze hebben 2 kinderen samen.)

En ik weet niet wat ik ermee moet. Hij is net gescheiden, hij moet zijn draai zonder zijn relatie eerst weten te vinden, eerst zijn leven zelf op orde.
Laat hem zijn draai vinden als single dad en de kinderen moeten vast ook wennen aan de nieuwe situatie met gescheiden ouders. Waarom nu al contact zoeken en achter je pas gescheiden-leidinggevende aan?
ik heb gezegd
Alle reacties Link kopieren Quote
Haha Liz, I know die beren :lol: ik zie er zoveel

We hebben wel binnenkort een afscheidsborrel van een collega, daar zal hij ook wel zijn. Misschien dat ik daar iets mee kan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Annanassie schreef:
30-06-2024 18:08
Laat hem zijn draai vinden als single dad en de kinderen moeten vast ook wennen aan de nieuwe situatie met gescheiden ouders. Waarom nu al contact zoeken en achter je pas gescheiden-leidinggevende aan?
Omdat ze hem al jaren leuk vindt en hij nu beschikbaar is. Laat het aan hem om te bepalen of dat te vroeg is.
Alle reacties Link kopieren Quote
Tja, lastig dat het een collega/baas is maar ook niet onoverkomelijk. Er zijn vast wel oplossingen voor. Kun je niet een luchtig appje sturen (je hebt zijn nummer al! dat scheelt enorm!) met iets van 'goh, alweer een tijdje geleden dat ik je zag/sprak/tegenkwam, hoe is het nu?'
En dan gewoon even afwachten.

Als hij niet hapt, weet je genoeg.

En verder (heel) rustig aan doen, met het oog op het lange huwelijk/rebound risico. Je bent er zelf bij. Er zijn er ook zat die vrij snel daarna weer een serieuze relatie aangaan hoor.

Je hebt een leuke baan, én een leuke man in het vizier - dat is meer dan velen kunnen zeggen. Ik zou zeggen ga ervoor en geniet!
Alle reacties Link kopieren Quote
Annanassie schreef:
30-06-2024 18:08
Laat hem zijn draai vinden als single dad en de kinderen moeten vast ook wennen aan de nieuwe situatie met gescheiden ouders. Waarom nu al contact zoeken en achter je pas gescheiden-leidinggevende aan?
Ja ook mee eens. Het duurt al 3 jaar, dus dan kan 4 jaar ook wel :)
Sowieso respecteer ik die situatie hoor (ik ben zelf ook ouder).
Alle reacties Link kopieren Quote
anonymouse1 schreef:
30-06-2024 18:04
Hij is ook helemaal geen player type overigens.
Niet dat jij door ziet in ieder geval.

Als hij geen player zou zijn, dan had hij je ook niet geappt in een dronken bui.

Hij heeft geen game, maar dat is net wat anders dan geen player zijn. Hij is geen goede player.
faceofoz wijzigde dit bericht op 30-06-2024 18:19
35.29% gewijzigd

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven