Met leidinggevende naar bed geweest

22-06-2024 23:52 102 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben een enorm domme doos. Dat maakt de titel al duidelijk.
Lang verhaal kort en bang voor herkenbaarheid: een paar maanden geleden heb ik mijn leidinggevende oraal bevredigd bij hem thuis. Ik was getrouwd, hij ook. Ik werd al járen emotioneel mishandeld door mijn partner, mijn leidinggevende deed lief. Hij zei dat hij het ook slecht had met zijn vrouw. Ik was (al zo'n 9 maanden) verliefd en wilde hem blij maken. Hij maakte daar gebruik van.

Mijn man kwam er meteen al achter (ik heb licht autisme en kan slecht liegen) en begon een scheiding, vol haat en smaad. Ik was daarin echt alleen, want ik heb geen sociaal netwerk.

Een heftige periode brak aan waarin mijn leidinggevende zich aanbood als mijn praatpaal, steeds zei dat hij een toekomst met mij wilde maar het eerst netjes moest afsluiten met zijn (volgens hem verschrikkelijk nare) vrouw.
Mijn leidinggevende bewoog me tot meer seksuele handelingen, ook op kantoor.

Maar, weer lang verhaal kort: die vrouw blijkt niet zo naar te zijn. Hij gaat toch met haar verder.

Maar eerst kwam hij twee weken geleden nog bij mij thuis, met de bewering dat hij een toekomst met míj wilde. In die veronderstelling heb ik seks met hem gehad. Meteen daarna dumpte hij me. Hij gaf me een knuffel, zei dat hij van me hield maar dat ik beter verdiende. Zó cliché.

In die week erna zocht hij voorzichtig weer contact, maar nu hield ik de boot af. Ik heb intussen ook hulp gezocht bij een maatschappelijk werkster, want het is duidelijk dat ik steeds op foute mannen val. Uiteindelijk lijkt hij daarom nu echt volledig voor zijn vrouw te hebben gekozen.

Mijn maatschappelijk werkster vindt dat er sprake is geweest van machtsmisbruik en mogelijk seksueel misbruik.

Het doet keihard veel pijn dat hij me nu echt afwijst (zelfs één-op-één appen over het EK of zo mag niet meer), al heb ik nooit gevraagd of hij zijn vrouw wilde verlaten voor mij. Ik ben heel erg aan het contact met hem gehecht geraakt. Soms heb ik het gevoel dat hij me al die maanden gemanipuleerd heeft. Ik zie ook vaak nog beelden voor me van de seks, of handelingen die ik verricht heb om hem 'blij te maken' (zo noemde hij het).

Het punt is, ik kan nu een andere baan gaan doen. Maar ik zit middenin een vechtscheiding, alles staat op losse schroeven. Als ik werkloos raak, verlies ik mijn vrije sectorhuurwoning. Daar ben ik doodsbang voor.

Ik krijg buikpijn van het samenwerken met mijn leidinggevende, maar misschien moet ik doorbijten. Heeft iemand anders hier ervaring mee? Gaat dit op den duur voorbij? Ik moet intensief met hem samenwerken.
Misschien slijt het nog, het is tenslotte pas twee weken geleden gebeurd.

Oh ja: ik weet dat het fout van me was om vreemd te gaan met hem en ik schaam me heel erg ten opzichte van zijn vrouw.
Alle reacties Link kopieren Quote
Pak die andere baan. Je los maken van deze man is echt belangrijk om verder te komen.

Als jij je woning kan blijven betalen ben je die niet zomaar kwijt. Tenzij je bedoelt dat je dan de woning niet op jouw naam kan krijgen ivm de scheiding? Dat je een vast contract nodig hebt ofzo? Heb je naast maatschappelijk werk ook juridische bijstand?

Vrouw, pak alle hulp aan die je kunt krijgen. Je hebt te maken met beslissingen op korte en op lange termijn en het is niet gek dat je dat niet kan overzien, zeker niet als je ASS hebt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dankjewel.

Ik bedoel dat de huur van de woning waar ik nu zit 1000 euro is per maand. Nu heb ik een vast contract en kan ik deze huur nét betalen. Met de nieuwe baan krijg ik een tijdelijk contract (wel uitzicht op verlenging).
Ik ben nogal bang voor onzekerheden en een doemdenker. Als ik mijn baan verlies, zeker met alle stress van de vechtscheiding waardoor ik niet optimaal presteer, en uiteindelijk geen baan vind waarmee ik genoeg verdien, kan ik dit huis niet meer betalen en moet ik naar een sociale huurwoning.

Ik heb (ook door mijn autisme) een verleden vol mislukte banen vanwege mijn gebrekkige sociale skills.

Maar ik moet inderdaad wel weg van deze man. Het doet zoveel pijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou proberen thuis te werken en niet en een scheiding en een nieuwe baan op je nek nemen. Als deze baan ervoor zorgt dat je je woning kunt blijven betalen zou ik eerst de scheiding goed afwikkelen voor je de volgende stap neemt. En waarom zou jij zo vanzelfsprekend wegmoeten, je leidinggevende is degene die met zijn positie zou moeten weten dat dit niet kan. De scheiding lijkt me al moeilijk genoeg dus one step at a time. En jezelf geen domme doos vinden maar er wat van proberen te leren. Sterkte!
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoe groot is het bedrijf? Is het ook een optie om intern te verkassen?

De combinatie van elders een nieuwe baan en van 0 starten en een moeilijke scheiding lijkt mij niet de ideale combinatie.

Ik zou me sowieso wel - nu je relatie geklapt is - op de wachtlijst van sociaal wonen zetten. Gewoon voor "in het geval dat het toch ooit nodig zou zijn". Het duurt waarschijnlijk toch jaren voor je aan de beurt bent.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren Quote
Je hebt heel veel stressfactoren die ruis geven in je hoofd.

Je hebt verdriet en bent in de war over je affaire met leidinggevende
Je hebt verdriet en bent in de war door je scheiding
Je moet je baan houden vanwege inkomen
Zonder inkomen geen woning
Een nieuwe baan is geen zeker inkomen
Je baan is een grote stressfactor door je leidinggevende
Je zit in een stressvolle scheiding

Zou je met je nieuwe baan genoeg verdienen voor de woning?
Zo ja: pak de regie! Zorg dat je in die nieuwe baan zo goed presteert, dat je een verlenging krijgt.

Werk en inkomen is in jouw situatie het enige waar je echt zelf invloed op uit kan oefenen. Al die relationele shit niet, daarin ben je afhankelijk van je ex en je leidinggevende.

ASS is lastig om mee te dealen, vanwege de social skills en de emotionele interactie met andere mensen.
Maar op dit moment moet je praktisch denken. En daar ben je waarschijnlijk beter in!
Alle reacties Link kopieren Quote
Wil je heel veel sterkte wensen :rose:
Alle reacties Link kopieren Quote
Het stukje mbt seksueel misbruik snap ik niet helemaal, dit lijkt mij meer iets wat vanuit wederzijdse interesse/aantrekking is ontstaan, zoals jij het vertelt.
Schofterig is het wel de manier waarop hij jou vervolgens afdankt. Hoe zit het verder met je eigenwaarde? Je blijft ook contact zoeken met hem terwijl je allang schijnt te weten wat een hufter het is..
Alle reacties Link kopieren Quote
Een sociale huurwoning is natuurlijk geen ramp, er eentje krijgen wel. Schrijf je er alvast in!

Ik zou voor een andere baan gaan. Met zoveel stress werken is verschrikkelijk en ook nog eens een steen bovenop de andere stenen stress.

Goed dat je hulp gezocht hebt! Zou ineen autismecoach oid helpend kunnen zijn voor begeleiding werk/social skills/relaties.

Heb je iemand in je netwerk waar je je verhaal kwijt kan?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou nasst/in plaats van de maatschappelijk werkster naar andere hulp kijken, wellicht een psycholoog of iets dergelijks.

Waar baseert ze het (mogelijke) seksueel misbruik op?

Natuurlijk is het pijnlijk hoe je bent afgedankt, maar het klinkt wel als een enorme creep met zijn "blij maken". Brrrr krijg er de rillingen van. Blijf zoveel mogelijk bij deze engerd af en richt je op een basis voor jou en je kinderen. Is Veilig Thuis nog in beeld?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou van baan wisselen, want een vechtscheiding en een manager die druk zet om seksuele intimiteit van je te krijgen is geen goede combinatie.

Ik zou tevens naar je huisarts gaan alles uitleggen en in therapie gaan, anders dan alleen de maatschappelijk werker.

Ik zou vooral niet te hard zijn voor jezelf. Er is een machtsverhouding tussen jou en de leidinggevende en door je aandoening ben je extra kwetsbaar. Iedereen maakt weleens een vergissing.
Alle reacties Link kopieren Quote
Schrijf je in bij de woningbouwvereniging, dan bouw je alvast punten op.

Ga voor die nieuwe baan, een fijne, frisse start.
Het lijkt me op die manier gemakkelijker om over je leidinggevende heen te komen.
Je ziet toch liever zo’n strak lijf dan een uitgezakte mokkapunt, weet je wel weet je niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoe graag willen ze je hebben bij die nieuwe baan? Als ze je echt graag willen hebben kan je proberen meteen een vast contract te onderhandelen. Dat scheelt al stress.
Als dat niet lukt zou ik denk ik toch wachten tot de scheiding rond is en dan pas een nieuwe baan zoeken. Die extra stress kan je nu niet echt goed gebruiken.
Heel veel sterkte in elk geval.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lilly schreef:
23-06-2024 01:40
Het stukje mbt seksueel misbruik snap ik niet helemaal, dit lijkt mij meer iets wat vanuit wederzijdse interesse/aantrekking is ontstaan, zoals jij het vertelt.
Schofterig is het wel de manier waarop hij jou vervolgens afdankt. Hoe zit het verder met je eigenwaarde? Je blijft ook contact zoeken met hem terwijl je allang schijnt te weten wat een hufter het is..
Leidinggevende wist dat ze in een slecht huwelijk zat met emotionele mishandeling en bood een luisterend oor met het excuus dat zijn huwelijk slecht was .
Ik vermoed dat hij handig gebruik gemaakt heeft van haar kwetsbaarheid, zijn positie en vermoedelijk alleen op seks uit was . Dus lijkt sterk op misbruik/machtmisbruik
Alle reacties Link kopieren Quote
Lilly schreef:
23-06-2024 01:40
Het stukje mbt seksueel misbruik snap ik niet helemaal, dit lijkt mij meer iets wat vanuit wederzijdse interesse/aantrekking is ontstaan, zoals jij het vertelt.
Snap je niet hoe dit tegen misbruik aan schurkt? Leidinggevende is hier degene die sowieso wijzer had moeten zijn, het is al niet erg ethisch om een affaire te beginnen met iemand waar je leiding aan geeft. Daarnaast is to kwetsbaar. Ze werd jaren mishandeld door haar partner. Dat zal leidinggevende haarfijn hebben aangevoeld. To is ongetwijfeld makkelijk te manipuleren geweest met een paar lieve woordjes. Dat is absoluut geen situatie die vanuit wederzijdse interesse is ontstaan. Absoluut niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Het klinkt alsof jij er op je plek zit, maar hij niet. Die vent is fout, hij moet eruit, niet jij.
Naar de leidinggevende van je leidinggevende gaan en daar vertellen hoe hij leiding geeft. Eventueel samen met je maatschappelijk werker en/of de vertrouwenspersoon.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik weet niet of je er de kracht voor hebt, maar wie zegt dat jij weg moet. Het lijkt mij dat de leidinggevende hier fout zit. Of het nu wederzijds is of niet. Hij zou als leidinggevende van medewerkers af moet blijven.

Baantechnisch lijkt mij dat hij moet moven.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ben je al bij HR geweest op je werk? Of bij de vertrouwenspersoon. Het is belangrijk dat zij weten wat jouw leidinggevende uitgespookt heeft en hoe hij met medewerkers omgaat.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mah, ik heb ooit een re-integratieplan geschreven voor een jongere met autisme die nog ging studeren en die knul was zeg maar briljant. Ik heb toen ook met de arts overlegd en die zei dat er nog al eens misbruik wordt gemaakt van mensen met autisme. Dus ik gaf aan: dat hun werk wordt gestolen door de docent of professor. En de arts zei: nee, ik bedoel letterlijk misbruik, dus seksueel misbruik.

Ik zeg niet dat je je als slachtoffer moet voelen of gedragen, maar er is een machtsverschil en je hebt een aandoening.

Je bent alleen een strijd aan het voeren op meerdere slagvelden. Ik zou mij dus wel goed afvragen: hoe houd je je leven beheersbaar en wat wil je bereiken?

Ik zou wel uit de sfeer gaan van die manager. Is het groot of een klein bedrijf?
Alle reacties Link kopieren Quote
Yildizlar2 schreef:
23-06-2024 07:51
Leidinggevende wist dat ze in een slecht huwelijk zat met emotionele mishandeling en bood een luisterend oor met het excuus dat zijn huwelijk slecht was .
Ik vermoed dat hij handig gebruik gemaakt heeft van haar kwetsbaarheid, zijn positie en vermoedelijk alleen op seks uit was . Dus lijkt sterk op misbruik/machtmisbruik
Daar ben ik het helemaal mee eens. Hij vond het erg voor haar, bood een luisterend oor, en al snel kwam er seks bij kijken. En ze moest hem ‘blij maken’. Ik denk dat leidinggevende een smerig spelletje heeft gespeeld en gebruik heeft gemaakt van haar kwetsbaarheid. Mogelijk is aangifte doen ook op zijn plaats, maar dat ligt aan hoe alles precies gegaan is.
Alle reacties Link kopieren Quote
SunShine35 schreef:
23-06-2024 08:42
Daar ben ik het helemaal mee eens. Hij vond het erg voor haar, bood een luisterend oor, en al snel kwam er seks bij kijken. En ze moest hem ‘blij maken’. Ik denk dat leidinggevende een smerig spelletje heeft gespeeld en gebruik heeft gemaakt van haar kwetsbaarheid. Mogelijk is aangifte doen ook op zijn plaats, maar dat ligt aan hoe alles precies gegaan is.
Ik denk dat het goed is als TO met de vertrouwenspersoon op haar werk bespreekt wat er gebeurd is en wat de stappen zijn om intern melding te maken en hoe ze hierbij begeleid kan worden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Selene schreef:
23-06-2024 09:16
Ik denk dat het goed is als TO met de vertrouwenspersoon op haar werk bespreekt wat er gebeurd is en wat de stappen zijn om intern melding te maken en hoe ze hierbij begeleid kan worden.
Dit is ook het eerste waar ik aan denk.
TO, zoek uit wie bij jullie de vertrouwenspersoon is. Die is onafhankelijk, heeft -net als bv een arts -zwijgplicht. En kent alle ins en outs als het gaat om dit soort ellende. Samen kun je dan de afweging maken of je iets wilt melden of niet. En of er andere mogelijkheden zijn om het werk (nog een tijdje) dragelijk te maken voor je.

Want het lijkt me niet verstandig om én een scheiding én een nieuwe baan tegelijk te hebben.

(Ik ben ervaringsdeskundige: autisme en scheiding, nieuwe baan wegens reorganisatie én ook nog verhuizing in hetzelfde halfjaar. Geen aanrader als je het kunt vermijden. Ik heb het overleefd, maar vraag niet hoe. En een jaar later toen alles weer rustig was een forse burnout.)
If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. (Desmond Tutu)
Alle reacties Link kopieren Quote
Edit: ik heb verder gelezen en denk dat je de route vertrouwenspersoon- overplaatsen naar andere afdeling of ziekmelden beter kunt volgen. Je kunt daar sowieso niet meer werken op termijn en een scheiding is een life event.
Alle reacties Link kopieren Quote
Eigenlijk kwam ik een flauwe opmerking maken gebaseerd op de titel...

Maar t wordt een knuffel :hug:

'this too shall pass' ik hoop dat je ook vrienden/vriendinnen hebt die je in vertrouwen kan nemen en steun kan vragen.

Wees niet te hard naar jezelf.
Alle reacties Link kopieren Quote
Yildizlar2 schreef:
23-06-2024 07:51
Leidinggevende wist dat ze in een slecht huwelijk zat met emotionele mishandeling en bood een luisterend oor met het excuus dat zijn huwelijk slecht was .
Ik vermoed dat hij handig gebruik gemaakt heeft van haar kwetsbaarheid, zijn positie en vermoedelijk alleen op seks uit was . Dus lijkt sterk op misbruik/machtmisbruik
Precies.
Gok zomaar dat hij ook van haar autisme weet, betekend niet dat ze niet weet wat ze doet maar kan wel maken dat ze met alles eromheen makkelijk is qua doelwit voor mannen die haar willen gebruiken.

In geval van een leidinggevende is er idd ook een machtsverhouding-aspect, waarvan hij donders goed weet dat niet gepast is.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven